ضرورت جذب سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت فضا‌های ورزشی

رئیس هیات اسکواش چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیل روند جذب سرمایه‌گذاران خصوصی به ویژه خیرین برای ساخت فضا‌های ورزشی ضرورت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آرش محمدی نافچی رئیس هیات اسکواش چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد خانه این رشته ورزشی در شهرکرد یک هدف بلندمدت در برنامه‌های هیات به شمار می‌رود و تعامل هر چه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشی به ایجاد زیرساخت‌های اسکواش در استان ضروری است.

او افزود: پس از گذشت حدود پنج ماه از زمان کلنگ‌زنی عملیات ساخت خانه اسکواش استان، این عملیات در مرحله خاک‌برداری متوقف شده است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: برای ساخت این فضای ورزشی و اداری از ابتدا قرار بود در صورت جذب کمک خیرین، عملیات فونداسیون اجرایی شود و در حال حاضر نیز ساخت این بنا در اهداف بلندمدت هیات تعریف شده است.

او با اشاره به برگزاری اردو‌های تمرینی ورزشکاران این رشته در استان اصفهان، اظهار داشت: لازم است برای تامین زیرساخت و ایجاد کورت اسکواش در چهارمحال و بختیاری اقدام سریع‌تری انجام شود از این رو در چندین مرحله شرایط ایجاد کورت در مجموعه ورزشی یادگار امام واقع در قلات شهرکرد با حضور مسوولان مربوطه نیز بررسی شد، اما در پایان بی‌نتیجه ماند.

محمدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای ایجاد کورت اسکواش در استان سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌شود در حالی که در استان‌های دیگر با استفاده از کامپوزیت‌های مهندسی، چنین فضایی برای تمرین ورزشکاران ساخته شده است.

او گفت: تسهیل روند جذب سرمایه‌گذاران خصوصی به ویژه خیرین برای ساخت فضا‌های ورزشی ضرورت دارد به طوری برای ساخت خانه اسکواش با وجود اعلام آمادگی خیرین، ارجاع تاییدی نقشه‌ها به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و لزوم پرداخت مبلغی نزدیک به ۱۲۰ میلیون ریال برای صدور تاییدی که پرداخت آن نیز از توان هیات خارج بود، موجب شد تا زمان فراهم شدن مقدمات طولانی شود و همچنان پیگیری‌ها در این مورد ادامه دارد.

محمدی برآورد مبلغ مورد نیاز برای ساخت خانه اسکواش در شهرکرد را حدود شش تا هشت میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با صرف چهار میلیارد ریال می‌توان به کورت رسید و برای ساخت غذاخوری، رختکن، سرویس بهداشتی و فضای اداری در مراحل بعدی اقدام کرد.

او افزود: در یک سال اخیر برای ساخت چنین فضایی در شهر‌های فرخشهر و هفشجان رایزنی‌هایی انجام شده است و تلاش می‌شود در ادامه با کمک شهرداری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های این رشته برنامه‌های موثرتری انجام شود.

محمدی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ نفر از ورزشکاران استان در سامانه‌های ثبت فعالیت اسکواش نام‌نویسی کرده‌اند و در حال حاضر از این تعداد افراد بیش از ۱۰۰ نفر در بخش مردان و زنان به صورت فعال تمرینات خود را در اسکواش دنبال می‌کنند.

او اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقا سطح فنی با حضور مربی تیم ملی در شهرکرد از جمله مهم‌ترین اقدامات هیات اسکواش برای توانمندسازی ورزشکاران و مربیان استان است.

محمدی ادامه داد: ورزشکاران و مربیان آموزش‌های مقدماتی را فرا گرفته‌اند و برای پیشرفت در این رشته به تمرین در کورت اختصاصی نیاز دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار