معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : هدایت غیراصولی رواناب‌ها مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج شهبازی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : هدایت آب‌های سطحی به شبکه جمع آوری فاضلاب موجب ورود آب خارج از ظرفیت به درون شبکه و پس زدگی آن به منازل و معابر می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیشترین پس زدگی فاضلاب در بافت قدیمی شهر اتفاق می‌افتد گفت : توپوگرافی خاص آن مناطق، سیستم فاضلاب سنتی و وجود زیرزمین‌ها و اماکن زیر تراز ۶۰ سانتیمتر از دلایل پس زدگی فاضلاب در این مناطق است.

او افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری به صورت مجزا برای جمع آوری و دفع فاضلاب‌های خانگی طراحی شده است و محدود بودن حجم شبکه، هدایت غیر اصولی روان آب‌ها به همراه شن و ماسه و گل و لای به شبکه فاضلاب، موجب انسداد و پس زدگی فاضلاب به منازل و آب گرفتگی معابر می‌شود.

شهبازی افزود: ورود گل و لای و زباله‌ها به شبکه فاضلاب، نه تنها موجب نیاز به شست و شوی شبکه می‌شود بلکه رسیدن زباله‌ها به تصفیه خانه فاضلاب هم، آسیب‌هایی به زباله گیرها، تاسیسات دانه گیر و سیستم هوادهی وارد می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.