وزارت امور خارجه اوکراین دربیانیه‌ای اعتراض خود به کمک‌های بشردوستانه روسیه به مناطق دونباس را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین با صدور بیانیه ای نسبت به ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی روسیه به مناطق دونتسک و لوهانسک در دونباس  اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است وزارت امور خارجه اوکراین با ارسال یادداشت اعتراضی به وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه از مسکو  می‌خواهد اقدامات غیرقانونی علیه حاکمیت کی‌یف را کنار بگذارد و از قوانین بین‌المللی و قوانین اوکراین پیروی کند.

پیش از این کاروانی از خودرو‌های متعلق به وزارت اضطرار روسیه با حمل کمک‌های بشردوستانه وارد لوهانسک شدند. به گزارش خبرگزاری لوهانسک، شش کامیون ۸۸ تن تجهیزات پزشکی و دارو تحویل دادند.

کاروان قبلی وزارت اورژانس روسیه در ۲۵ نوامبر کمک‌های بشردوستانه را به مردم دونباس رساند. کمک‌ها به لوهانسک شامل ۱۰۹.۳ تن تجهیزات پزشکی و دارو، به ویژه بیش از ۱۵۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک بود.

اولین کاروان بشردوستانه روسیه در ۲۲ اوت ۲۰۱۴ وارد دونباس شد. از آن زمان، کاروان‌های کامیون‌های روسیه بیش از ۱۰۰ هزار تن کمک بشردوستانه را به ساکنان جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک منتقل کرده اند که نزدیک به ۴۹ هزار تن آن را به لوهانسک رسانده اند.

در ماه‌های اخیر تنش‌ها بر سر اوکراین میان روسیه و آمریکا بالا گرفته؛ آمریکا و برخی کشور‌های غربی عضو ناتو روسیه را به آمادگی برای یک حمله نظامی به اوکراین متهم می‌کنند.

روسیه بار‌ها همه این اتهامات را به شدت رد کرده و آن‌ها را بازی سیاسی غرب دانسته است. با این حال آمریکا و برخی کشور‌های اصلی اروپا به روسیه هشدار داده اند در صورت هر گونه حمله نظامی به اوکراین، مسکو باید منتظر عواقب سنگین اقتصادی آن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار