امام جمعه ایلام:

بصیرت و دشمن شناسی به موقع مردم نظام را بیمه کرده است

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: هنگام بروز فتنه و آشوب در جامعه، بصیرت و دشمن شناسی به موقع مردم موجب فروکش کردن فتنه‌ها و دسیسه‌ها شده و نظام را بیمه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به حوادث سال ۸۸ و قیام تاریخی مردم در نهم دی ماه همان سال، گفت: گاهی سبقه و جایگاه رهبران فتنه مردم را دچار سردرگمی و شبهه در تشخیص حق از باطل می‌کند.

او افزود: مصداق بارز این موضوع جنگ جمل را می‌توان مثال زد که یک طرف جنگ امام مبین و جانشین پیامبر و طرف دیگر نیز یکی از همسران پیامبر است که وجاهت جایگاه طرفین جنگ در جامعه آن روز مردم را دچار سردرگمی در تشخیص حق از باطل کرد.

او مطرح کرد: در فتنه ۸۸ نیز فردی که بانی آشوب‌ها و داعیه دار تخلف در انتخابات بود، پیشینه‌ای انقلابی و قابل وثوق داشت که ادعای وی مبنی بر تخلف انتخاباتی جامعه را چندین ماه دچار تنش، سردرگمی و آشوب کرد.

او ادامه داد: هرچند رهبری با سران فتنه و نمایندگان آن‌ها جلسات و دیدار‌هایی و توصیه به تمکین از قانون و اقناع سازی آن‌ها داشتند و به خواست ایشان بازنگری و شمارش مجدد آرا صورت گرفت و طبق گزارش نهایی شورای نگهبان تخلفی در آرا رخ نداده بود، اما باز این گروه بر مواضع خود پافشاری و مردم را به حضور در خیابان‌ها و ایجاد آشوب دعوت کردند و رسانه‌های معاند نیز بر این آتش افروزی‌ها دامن زدند.

او مطرح کرد: اما با فرا رسیدن محرم و تعدی و توهین اراذل و اوباش به عزاداران حسینی و نوامیس مردم به نام حمایت از سران فتنه و همان رمز تخلف در انتخابات ماهیت اصلی این گروه و سکوت معنادار آن‌ها در مقابل تحرکات توهین کنندگان به عزای حسینی برای مردم عیان شد.

او بیان کرد: مردم بعد از وقایع محرم آن سال و موضع گیری صریح رهبری از سران فتنه که قصد کودتای رنگی و براندازی در کشور داشتند، اعلام برائت و در روز تاریخی نهم دی ماه با حضور در خیابان‌ها خشم و انزجار خود را از آشوب گران، توهین کنندگان به عزای حسینی و سران فتنه را نشان دادند.

او اظهار کرد: در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران حوادث متعددی رخ داده که هرکدام از این رویداد‌ها می‌توانست سرنوشت کشور را تغییر دهد، اما هیچکدام از این حوادث به اندازه فتنه ۸۸ سهمگین و خطرناک نبود که با بصیرت، دشمن شناسی و هوشمندی مردم انقلابی ایران و با تبعیت و ولایت پذیری از امر رهبری دسیسه‌های سال ۸۸ نیز خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه به حضور زائران در استان اشاره کرد و گفت: ایلام کریدور و مسیر ارتباطی زائران عتبات عالیات برای اتباع ایرانی و زائران عراقی امام رضا (ع) است و باید این زائران به ویژه اتباع عراقی زائر مشهد مقدس تا زمان حضور در استان از لحاظ امکانات، تغذیه و استراحتگاه مورد تکریم قرار بگیرند چرا که این افراد در زمان اربعین خالصانه در خدمت زائران ایرانی در عراق هستند و هنگام حضور در ایران باید به آن‌ها رسیدگی شود.

او به هفته ثبت احوال اشاره و مطرح کرد: کاهش میزان ازدواج و بالا رفتن سن این حسنه الهی یک زنگ خطر در جامعه است که باید علل آن آسیب و همچنین باید از رواج و اشاعه یک منکر ناپسند و نازیبا در جامعه به نام جشن طلاق جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.