امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه درآمد سالانه روستا‌های گیلان مطلوب نیست، گفت: حفظ اراضی روستایی نیازمند عمل جهادی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر قربانپور، امام جمعه موقت رشت امروز در بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه درآمد سالیانه مردم در روستا‌های گیلان مطلوب نیست، گفت: حفظ و ماندگاری جمعیت مولد در روستا‌ها و حفظ اراضی روستایی نیازمند جدی شمردن این مسئله و عمل جهادی است.

او با اشاره به کاهش محسوس رشد جمعیت و افزایش جمعیت پیر در گیلان افزود: اگر وضعیت رشد جمعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، این استان در عرصه‌های مختلف از جمله در مسائل اقتصادی آسیب جدی خواهد دید.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه گیلان با مشکلات عدیده و درد‌های پنهان مواجه است، اظهار داشت: سرعت تحول در این استان باید افزایش یابد و انتصابات مسئولان با نگاه انقلابی و جهادی سریع‌تر انجام شود تا شاهد خلاء در این موضوعات نباشیم.

حجت‌الاسلام قربانپور به لزوم تقویت هم‌افزایی در دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود تلاش ها، توان هم‌افزایی و کار گروهی در دستگاه‌ها کم است که نیازمند تقویت در این مسئله هستیم.

او خواستار تنظیم برنامه میان مدت و بلندمدت برای گیلان شد و با بیان اینکه در این استان می‌بایست میدانی‌تر عمل شود، تصریح کرد: برنامه محوری از مدیریت‌های سلیقه‌ای، سست و بی رمق پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
فقط اتوبان وجاده درگیلان زیادشده
خبری از احداث شرکت و کار درش نیست
مسافرزیاد و بیکاری زیاد