اهل سنت می‌توانند مخاطب مداحان قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اهل سنت از این جهت که مُحب اهل بیت (ع) هستند می‌توانند به طور مستقیم مخاطب مداحان قرارگیرند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین محامی  در دیدار احمد واعظی رئیس کانون مداحان کشور اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان دستگاه تبلیغات دینی از جمله روحانیون و مداحان استان نیازمند رسیدگی و تقویت بیشتر هستند.

وی گفت: یک جهت کار افزایش فعالیت‌های مهارتی است و باید تلاش شود در کنار افزایش مهارت مداحان موجود، نسل جدید نیز تربیت شوند.
امام جمعه زاهدان گفت: گاهی برخی افراد به طور ذاتی به فعالیت در زمینه مداحی علاقه‌مند هستند، اما باید بدانیم برنامه ریزی، استعدادیابی و آموزش هدفمند موثرتر واقع می‌شود هر چند که اینکار با توجه به گستردگی استان به نظر کاری سخت خواهد بود.
وی ادامه داد: معارف و محتوا در مدح و مرثیه مهم است و باید در کنار ایجاد شور و احساس، جنبه‌های اعتقادی مردم تقویت شود که چنین چیزی نیاز به ظرافت، برنامه ریزی، هدایت و حمایت پیشکسوتان دارد.
آیت الله محامی تصریح کرد: یک جهت مهم دیگر، حالات نفسانی و روحی خود مداحان است که به مدح و مرثیه، روح بخشیده و باعث تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد بود و در مواردی ممکن است فرد از مهارت لازم برخوردار باشد، اما حال و هوایی تصنعی داشته باشد که در این صورت کار او تاثیرگذار نیست.
وی گفت : در سیستان و بلوچستان دو نوع مخاطب وجود دارد و در کنار شیعیان اهل سنت نیز می‌توانند به طور مستقیم مخاطب مداحان قرارگیرند از این جهت که اهل سنت نیز محب اهل بیت (ع) هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: مداحان استان باید مجموعه اشعار خود را به گونه‌ای ارائه کنند که منجر به از دست دادن مخاطب نشود بلکه با تامین سلایق مختلف از فرصت استفاده و به نشر فرهنگ اهل بیت (ع) بپردازند.

احمد واعظی رییس کانون مداحان کشور نیز در این دیدار گفت: هدف از این سفر، برگزاری جلسات برنامه‌ریزی، هماهنگی و دیدار با مداحان استان است که عامل انس و الفت بیشتر میان این قشر ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار