رییس اداره منابع آب علی آباد کتول گفت: با افرادی که در این شهرستان نسبت به آبخوان خواری اقدام می کنند برخورد ضربتی می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدی سوخته سرایی رییس اداره منابع آب علی آباد کتول گفت: با توجه به احکام صادره برای انسداد چاه‌های غیر مجاز در شهرستان علی آباد کتول، اقدام ضربتی انسداد چاه‌های غیر مجاز با حمایت دستگاه قضایی شهرستان، شروع شد و بیش از ۷۰ حلقه از چاه‌های غیر مجاز ظرف مدت ده روز مسدود و مسلوب المنفعه شد و این مهم کماکان ادامه دارد.

او ادامه داد: برای مبارزه با آبخوان خواری آب‌های زیرزمینی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز با پیگیری گروه های گشت و بازرسی اداره منابع آب علی آباد کتول پر و مسلوب المنفغه شده و از ادامه برداشت غیر مجاز آن‌ها جلوگیری شده است.

او گفت: برداشت غیر مجاز و بی رویه از منابع آب زیرزمینی باعث بروز خسارات جبران ناپذیری خواهد شد که نشست زمین و خسارت به تاسیسات زیربنایی و همین طور از بین رفتن آبخوان‌های زیرزمینی عمیق و نیمه عمیق از جمله این خسارت هاست،  از این رو باید به صورت جدی با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی برخورد کرد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کرد.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.