رئیس جمهور صربستان از شرکت گازپروم روسیه خواست که ۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی بیشتر را در اختیار این کشور قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان اعلام کرد که امروز (شنبه) از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهد تا حجم گاز ارسالی به کشورش را افزایش دهد.

ووچیچ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پروا گفت: «شنبه دوباره با پوتین صحبت خواهم کرد. ما حجم گاز بیشتری را درخواست خواهیم کرد.»

روز دوشنبه، رئیس یک شرکت انرژی صرب، مذاکراتی را با شرکت گازپروم در سن پترزبورگ انجام داد و خواستار دریافت ۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی اضافی از این شرکت شد. صربستان به ۱۰ میلیون متر مکعب گاز در روز نیاز دارد.

ووچیچ در ۸ دسامبر نیز درباره تامین گاز اضافی با گازپروم گفت‌وگو کرده بود. طبق اعلام غول انرژی روسیه، مسکو طی ۱۱ ماه اول سال جاری، ۵۷ درصد بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ گاز به صربستان صادر کرده است.

خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ به طول ۱۲۰۰ کیلومتر روسیه را از زیر دریای بالتیک به شمال شرقی آلمان متصل می‌کند. این پروژه با مخالفت برخی کشور‌های اروپایی مواجه شده است. به اعتقاد این کشور‌ها این پروژه به اهداف و انگیزه‌های سیاسی گره خورده است. با این حال، مسکو بار‌ها تاکید کرده که نورد استریم ۲ یک پروژه صرفا اقتصادی است که با منافع اروپا سازگاری دارد.

با رسیدن فصل سرما، تامین سوخت در اروپا به یک معضل جدی تبدیل شده است. نرسیدن گاز از روسیه به اروپا، مشکلات اقتصادی فراوانی را به وجود می‌آورد. قیمت گاز در اروپا از ژانویه گذشته بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته و اکنون در بالاترین میزان خود قرار دارد.

با وجود این مشکلات، برخی از کشور‌های اروپایی با مشکل تراشی در روند تامین گاز، مسکو را به بهره برداری سیاسی از پروژه نورد استریم متهم می‌کنند. ادعایی که مکررا از طرف روسیه رد و بی اساس خوانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار