رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر گفت: ۲۳۳ قلاده سگ‌ بدون صاحب در این شهر جمع آوری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیده خاتون هلال‌بحر رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با انتخاب پیمانکار جمع آوری سگ‌های بدون صاحب، از اول آذر جمع آوری سگ‌ها آغاز و مقرر شد در شش ماه، ۲ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ جمع آوری شودکه تا کنون۲۳۳ قلاده سگ جمع آوری شده است.

او افزود: به دلیل قدرت زاد و ولد زیاد سگ‌ها اگر کنترل نشوند شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود که اغلب شهر‌های کشور درگیر این موضوع هستند.

به گفته این عضو شورای شهر بوشهر، وزارت کشور دستورالعمل یکسانی برای همه شهر‌ها تدوین کرده است که این سگ‌ها ساماندهی شود.

هلال‌بحر در پاسخ به انتقاداتی که در مورد هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی برای جمع آوری سگ‌های بدون صاحب شده است، به هزینه درمان بیماری‌های منتقله و آسیب‌های جسمی و روحی ایجادشده به شهروندان آسیب دیده اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


به گفته او، از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان بوشهر ۳۴۴ مورد حیوان گزیدگی گزارش شده که ۱۵۲ موردش مربوط به سگ‌های ولگرد و ۱۶۸ موردش مربوط به سگ‌های اهلی (خانگی یا نگهبان) بوده است. 

این عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه درمان هر فرد مبتلا به حیوان گزیدگی حدود ۳۰ میلیون ریال است پس باید گفت که به طور میانگین یک میلیارد و ۳۲ میلیون تومان هزینه درمان ناشی از موارد گزیدگی از ابتدای امسال تا کنون شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: با نمایندگان انجمن حامیان حیوانات که محیط زیست معرفی کرده بود، جلسه برگزار شده است.

هلال‌بحر گفت: برخی حامی‌‍‌نما‌ها در فضای مجازی سنگ اندازی، کارشکنی و تنش ایجاد می‌کنند، اما اقدام‌های انجام شده طبق دستورالعمل مصوب است و با توجه به مطالبه مردمی بر سرقول خود هستیم و طرح ساماندهی سگ‌های بدون صاحب با رعایت حقوق حیوانات و همکاری حامیان حیوانات دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.