استاندار اردبیل:

پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از بحران در روز‌های برفی انجام شده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: با توجه به بارش برف و ادامه آن در روزهای آینده، برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از بحران در روز‌های برفی انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه مدیریت مدیریت بحران استان گفت: با توجه به بارش برف و ادامه این وضعیت در روزهای آینده، برنامه ریزی‌های لازم برای سهولت در رفت و آمد و تامین نیازمندی‌های انرژی انجام شده است.

او با تاکید بر جدیت دستگاه‌های مرتبط با تامین سوخت و انرژی در این روزها افزود: باید با مدیریت مناسب و همچنین اطلاع رسانی به مردم برای مصرف درست گاز و برق از بروز قطعی در سایر مناطق و بخش‌های تولیدی جلوگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به  آذوقه و مایحتاج ضروری مردم در شهرها و روستاهای استان  تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف لازم است رانندگان خودروهای خود را به زنجیر چرخ و لوازم ایمنی دیگر مجهز کنند.

میرجعفریان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان در آمادگی کامل هستند، افزود: در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد برقرار است اما جاده‌ها بسیار لغزنده و استفاده از زنجیر چرخ در اکثر مسیرها اجباری است.

او گفت: با توجه به‌ آغاز کولاک بعد از بارش تمهیدات لازم در این راستا در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: در راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و اورژانس برای اسکان و امداد رسانی به مسافران تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

میرجعفریان افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی مشکل و کمبود تجهیزات دارند می‌توانند از بخش خصوصی و امکانات یگان‌های نظامی استفاده کنند.

 او توجه به جلوگیری از شکستن درختان بر اثر سنگینی برف را یاد آور شد و گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی و مردم به هرس و تکاندن درختان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سرپرست معاونت عمرانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری‌ها برای ایجاد سهولت در رفت و آمد در معابر شهری خواستار تخلیه برف از داخل کوچه ها شد.

میرجعفریان در ادامه همچنین از هم‌استانی‌ها خواست با رعایت دمای مناسب در داخل منازل از اسراف در مصرف گاز و افت فشار گاز جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.