دومین بزرگداشت شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون، محمد جعفر حسینی (ابوزینب) برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم بزرگداشت شهید ابوزینب به همراه تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون برگزار شد. این مراسم علاوه بر خانواده‌های شهدای مدافع حرم، میزبان فعالان فرهنگی مانند حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان بود.

علیرضا پناهیان ضمن قدردانی از خانواده‌های شهدای تیپ فاطمیون، درباره شهید محمد جعفر حسینی (ابوزینب) گفت: او یک جوان با استعداد افغانستانی بود. برای او زمینه زندگی در اروپا نیز فراهم بود اما فعالیت در بین نیرو‌های مدافع حرم را ترجیح دادند. ابوزینب نقش بسیار مهمی در شکل دهی و سازمان دهی نیرو‌های مدافع حرم داشت.

همچنین محمد حسین نوروزی از همرزمان شهید حسینی و نیز جانباز تیپ فاطمیون گفت: ابوزینب را اولین بار سال ۹۴ در منطقه دیدم. او به خانواده‌های شهدای تیپ فاطمیون خیلی رسیدگی می کرد و  مثل یک پدر برای خانواده‌های شهدا بود. ویژگی برجسته ابوزینب اخلاص و استقامت در کار بود. به نظر من داشتن نیت خالصانه او را به درجه شهادت رساند.

فاطمه صفدری، همسر ابوزینب در مورد ورود شهید محمد جعفر حسینی به جبهه مقاومت گفت: اولین بار ایشان ۱۹ تیرماه سال ۹۲ همراه با نیرو‌های ایرانی به سوریه اعزام شد.

او گفت: حد فاصل بازگشت از اعزام اول تا اعزام دوم، پیشنهاد مهاجرت به اروپا مطرح شد. تمام شرایط قانونی سفر به آلمان فراهم شد اما من خودم خیلی موافق مهاجرت نبودم. علاقه قلبی خود ابو زینب هم حضور در منطقه بود. ایشان گفتند درست نیست تیپ فاطمیون به حضور من نیاز داشته باشند و من به اروپا بروم. اینطور شد که ایشان اردیبهشت سال ۹۴ به همراه تیپ فاطمیون به منطقه اعزام شدند.

همسر شهید حسینی اضافه کرد: هربار که ایشان به منطقه اعزام می شدند به من خیلی سخت می گذشت. حتی من دچار بیماری عصبی شده بودم که دکتر شش ماه استراحت مطلق دادند. در این زمان حاج حسین یکتا به ابوزینب سفارش کردند که تا حال همسرت خوب نشده به منطقه نرود. در آخرین سفرمان به کربلا، ابوزینب موضوع اعزام مجدد به منطقه را مطرح کردند. از آنجا که علائم بیماری من هم برطرف شده بود، دیگر بهانه‌ای نداشتم. ایشان به منطقه رفتند و در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۶ در منطقه آزاد سازی بوکمال به شدت مجروح شدند تا اینکه ایشان صبح ۷ دی ماه ۱۳۹۸ در منزل خود به مقام شهادت نائل شدند.

گفتنی است؛ شهید محمد جعفر حسینی متولد ۱۳۶۳ در افغانستان بود. وی از خردسالی به همراه خانواداش به ایران مهاجرت کرد. او از فعالان عرصه جهادی و فرهنگی در حوزه مهاجرین بود. اقداماتی مانند تشکیل هیئت شهدای گمنام افغانستانی در حماسه اربعین، مشارکت در برخورد با اشرار فتنه ۸۸، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مهاجرین و... را می توان از ایشان نام برد. از ایشان دو فرزند به نام‌های زینب و محمد حسین به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار