تصویب قطعنامه پیشنهادی چین در سازمان ملل

سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی چین با عنوان ترویج همکاری‌ها در زمینه استفاده‌های صلح آمیز در چارچوب امنیت بین المللی را تصویب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌جی‌تی‌اِن، مجمع عمومی سازمان ملل، روز جمعه قطعنامه پیشنهادی چین درباره کنترل تسلیحات  با عنوان «ترویج همکاری‌های بین المللی در زمینه استفاده‌های صلح آمیز در چارچوب امنیت بین المللی» را در نشست عمومی هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی جی تی ان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اعلام کرد این قطعنامه حافظ حقوق مشروع همه کشور‌ها جهت استفاده صلح آمیز از دانش و فناوری و شرکت در همکاری‌های بین المللی است.

لیجیان همچنین تاکید کرد این قطعنامه پرچمدار جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت است و از امنیت جهانی و توسعه مشترک حمایت می‌کند.

او در ادامه افزود: «این قطعنامه خواستار حفاظت از حقوق مشروع همه کشور‌ها در جهت استفاده صلاح آمیز از دانش و فناوری و شرکت در همکاری‌های بین المللی است.»

این مقام چینی تصریح کرد که این قطعنامه همچنین از کشور‌های مربوطه می‌خواهد که محدودیت‌های شدید و کنترل تبعیض آمیز صادرات علیه استفاده صلح آمیز از دانش و فناوری توسط کشور‌های در حال توسعه را لغو کنند.

او در انتها با اشاره به اقدامات چین برای پیگیری اجرای این قطنامه گفت: «چین، که پیشنهاددهنده این قطعنامه است، آماده همکاری با همه طرف‌ها برای پیشبرد روند پیگیری  و تضمین اجرای کامل و موثر آن است.»

این اولین بار در ۳۰ سال گذشته است که چین اقدامی را در مورد مسائل کنترل تسلیحات بین المللی و خلع سلاح در سازمان ملل پیشنهاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار