اخراج بیش از ۲۴ هزار پرسنل نظامی وابسته به «گروه فتو» از ارتش ترکیه

وزارت دفاع ترکیه از اخراج بیش از ۲۴ هزار پرسنل نظامی وابسته به گروه فتح الله گولن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع  ترکیه اعلام کرد ۲۴ هزار و ۲۵۶ نفر از پرسنل نظامی نیرو‌های مسلح ترکیه به اتهام عضویت در گروه تروریستی فتح اله گولن (FETÖ) اخراج شدند. وزارت دفاع ترکیه برای مبارزه با گروه تروریستی فتو ۲۴ هزار و ۲۵۶ نظامی از جمله ۱۵۰ ژنرال و ۱۰ هزار ۵۲۸ افسر را از ارتش ترکیه اخراج کرده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که نیرو‌های مسلح ترکیه با عزم راسخ به مبارزه با گروه تروریستی فتح اله گولن ساکن پنسیلوانیا آمریکا، گروه تروریستی پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق PKK/YPG و داعش که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند، ادامه می‌دهد.

به نوشته این منبع عملیات داخل کشور و عملیات برون مرزی ترکیه علیه گروه تروریستی تجزیه طلب پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق در عراق و سوریه ادامه دارد و بنا به اسناد و اطلاعات بدست آمده با گروه تروریستی فتو نیزبه مبارزه ادامه می‌دهد. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه بعد از کودتای خونین نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی تا کنون حکم اخراج ۹۳۶۰ نفر پرسنل نظامی عضو گروه تروریستی فتو را صادر و امضاء کرده است. درباره ۱۱۸۵ نفر از نیرو‌های نظامی ترکیه نیز بررسی وضع و پیگرد اداری ادامه دارد. وزارت دفاع ترکیه تاکید کرده است که اخراج نظامیان عضو گروه تروریستی فتو، باعث تقویت قدرت نظامی و جایگاه نیرو‌های مسلح ترکیه شده و تعداد وتوان و حریم جغرافیایی عملیات نظامی داخل کشور و عملیات برون مرزی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی افزایش یافته است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ارتش ترکیه بعد از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ تاکنون ۱۷۶ عملیات بزرگ و گسترده انجام داده است و در پنج سال اخیر در سطح ملی و بین المللی حدود ۵۰۰ عملیات آموزشی و رزمایش نظامی برگزار کرده است. برای افزایش توان رزمی و امکانات نیروی زمینی ترکیه تعداد تیپ‌های کماندئی رزمی به ۱۷ تیپ رسیده است و فرماندهی نیروی دریایی ترکیه نیز در سال گذشته ۲۰۰ هزار ساعت عملیات گشت دریایی انجام داده ورکورد شکسته است. فرماندهی نیروی هوایی ترکیه نیز در پنج سال اخیر تعداد عملیات هوایی و پروازی را افزایش داده است.

وزارت دفاع ترکیه همچنین تعداد پرسنل نظامی را افزایش داده است. تعداد پرسنل وزارت دفاع ترکیه به ۴۷۹۸۳۳ نفر که ۴۴۰۲۹۳ نفرآن نظامی هستند، افزایش یافته است. در دانشگاه وزارت دفاع ترکیه ۱۱ هزار و ۴۷۵ دانشجوی افسری در حال تحصیل هستند. از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون از مدارس جنگ ۲۶۹۳ نفر، از مدارس عالی آموزش درجه داری ارتش ۶۷۷۲ نفر و از انستیتو‌های جنگ ۲۳۸۶ نفر و از انستیتو جنگ مشترک ۱۰۶ پرسنل نظامی فارغ التحصیل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار