رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج  گفت:یک متخلف شکار و صید با انتشار تصاویر و ترویج شکار حیات وحش در فضای مجازی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فواد مصطفی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج  گفت:پس از بررسی فضای مجازی مشخص شد که یک متخلف شکار و صید اقدام به انتشار تصاویر و شکار، صید و زنده گیری و خرید و فروش حیات وحش به ویژه پرندگان می‌کند.

 مصطفی نژاد افزود: این متخلف که عکس‌ها و فیلم‌هایی از اقدام مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست سنندج به سرعت شناسایی و به پلیس فتا معرفی شد.

او اضافه کرد: با شناسایی محل زندگی فرد خاطی و اخذ حکم تفتیش از منزل نامبرده تعداد ۷ قطعه کبک وحشی، ۱۳ رشته دام زنده گیری پرنده، ۵ عدد قفس چوبی و ۴ عدد قفس ویژه دان خور پرنده کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج  خاطرنشان کرد: مطابق مواد قانونی شکار و صید، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده و از سوی مرجع قضایی قابل پیگیری است، بنابراین پرونده این متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شدکه با همکاری و حساسیت دستگاه قضای استان کردستان این متخلف به شش ماه حبس تعزیری و ۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم گردید.

مصطفی نژاد گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری نزدیکی که با نیروی انتظامی و پلیس فتا و دستگاه قضا برقرار شده است و هرگونه حیوان آزاری، شکار جانوران وحشی یا خرید و فروش حیات وحش که تصاویر آن‌ها در فضای مجازی منتشر شود را رصد کرده و متخلفان سریعاً دستگیر و به مقامات قضائی تحویل خواهند شد و هیچ‌گونه اغماضی در برخورد با شکارچیان متخلف وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.