رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه اغلب کمک‌های دولت در حوزه حمل و نقل عمومی کلانشهر‌ها از بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) به مسیحیان اصفهانی، به روز ملی ایمنی برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کردو گفت: کشور ما با بحران‌های طبیعی رو به رو است، اما در سال‌های اخیر با توجه به اقدامات انجام شده و مقاوم‌سازی‌های صورت گرفته به خصوص در روستاها، با تلفات کمتری پس از اتفاقاتی همچون زلزله روبرو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پدیده فرونشست زمین، گفت: آثار این پدیده کمتر از زلزله نیست و امیدواریم قبل از اینکه آثار آن بر شهر غلبه کند اثرات سو آن سنجیده و تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ گفت: متأسفانه اغلب کمک‌های دولت در حوزه حمل و نقل عمومی کلانشهر‌ها از بودجه حذف شده و صددرصد تأمین آن بر عهده شهرداری‌ها است.

نورصالحی گفت: اصفهان به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور، بی‌توجهی به حمل و نقل عمومی ممکن است دو موضوع پیش آید که نخست ایجاد فشار مضاعف بر مردم به دنبال نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه سن ناوگان اتوبوسرانی که به چهار سال کاهش یافته بود، اکنون به ۱۰ سال رسیده است، گفت: زمانی دولت ۸۷.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را پرداخت می‌کرد در حالی که آن زمان قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود، اما این کمک رفته رفته کاهش پیدا کرده و اکنون که قیمت اتوبوس حدود شش میلیارد تومان است، حذف کمک دولت سبب می‌شود که شهرداری‌ها فشار مضاعف را بر مردم وارد کنند یا اینکه از خرید اتوبوس صرف نظر کند که نتیجه آن تشدید آلودگی هوا خواهد بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.