رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه آبی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید معصوم افضلی رئیس اداره امور آب گچساران گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل پنج طرح آبی شامل طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، تامین آب اراضی دشت مور، طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال، آبرسانی به دشت لیشتر، تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ ۱،۲،۳،۴ و شبکه اصلی و طرح تامین انتقال آب اراضی آبرزی و ده جلیل، تنگ انگشترک نیاز است.

او بیان کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، علی آباد و بخشی از منطقه امامزاده جعفر(ع)  با اعتباری بیش از ۴۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

افضلی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه افزون بر سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این مناطق  تامین آب می شود.

او تصریح کرد:  عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، علی آباد و فاز دوم بخشی از امامزاده جعفر(ع) از سال ۹۷ آغاز و در یک مقطع با رکود روبرو شده بود.

افضلی گفت: طرح آبرسانی  به هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد در دست اجراست.

او ادامه داد: این طرح آبی هم اکنون غیرفعال می باشد و ۲۰ میلیارد ریال امسال برای این طرح آبی در نظر گرفته شد.

رئیس اداره امور آب گچساران اظهار داشت: هم اکنون طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال با هدف تامین آب و تحت پوشش قرار دادن ۵۵۰ هکتار از زمین های رودبال و روستای گبرستان در حال تکمیل است.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۸ درصد است و امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح درنظر گرفته شد.

افضلی افزود: طرح آبرسانی به دشت لیشتر، تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ ۱،۲،۳،۴ و شبکه اصلی دشت لیشتر  با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست اجراست.

او با بیان اینکه با آبیاری این طرح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی خواهد شد گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

افضلی ابراز کرد: طرح تامین انتقال آب اراضی آبرزی و ده جلیل، تنگ انگشترک به مساحت هزار و ۱۰۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در دست اجراست.

او ادامه داد: ۱۲۲ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح امسال در نظر گرفته شد.

شهرستان گچساران با ۱۵۰ هزار تن جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.