نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: راه اندازی مجدد شهرک صنعتی این شهرستان، گامی به سوی افزایش اشتغال در منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان، نماینده شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی مشکلاتی داریم، گفت: کمبود زمین و نبود همکاری بین دستگاه‌های اجرایی از جمله عوامل این مشکلات است.

او افزود: با این حال توانستیم فعال سازی مجدد برخی واحد‌های تولیدی که درگیر بانک‌ها بوده و به دلیل بدهی مصادره شده بودند را رقم بزنیم.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد:، ولی این موضوع باعث شد شهر به لحاظ صنعتی عقب افتاده و سطح اشتغال پایین آید که با راه اندازی مجدد شهرک صنعتی منطقه، این مشکل برطرف می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی سد مخزنی پلرود

حجت الاسلام صفری همچنین با اشاره به وضعیت پروژه ساخت سد مخزنی پلرود اظهار داشت: پروژه ملی سد مخزنی پلرود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن اضافه و مقرر شد با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ادامه یابد، اعلام کرد: البته مشکلاتی وجود داشت که در جلسه‌ای با وزیر نیرو مطرح شد.

نماینده مردم رودسر در مجلس یادآور شد: اگر این سد به بهره برداری برسد، با ایجاد مخزن و تکمیل تصفیه خانه، محلی برای تأمین آب آشامیدنی و آب کشاورزی خواهد بود.

کم کاری در تأمین بودجه حوزه راه روستایی

حجت الاسلام صفری گفت: شهرستان رودسر در حوزه راه روستایی شاخص ۴۰ درصد نسبت به کل کشور را دارد که با پیگیری‌ها در حال انجام بوده، اما هنوز نسبت به تأمین بودجه کم کاری شده است.

محمد صفری ملک میان، نماینده شهرستان‌ رودسر در مجلس

ضرورت ساخت بیمارستانی دیگر در رودسر برای درمان بیماران

صفری ملک میان به تأمین یک دستگاه سی تی اسکن و ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رودسر اشاره کرد و افزود: اعتباری ۷ میلیارد تومانی برای بازسازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی رودسر تخصیص داده شده است.

او اظهار داشت: باید بیمارستان دیگری در این شهرستان احداث شود تا پاسخگوی درمان بیماران منطقه باشیم.

شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.