لغو محدودیت‌های کرونایی، عامل افزایش تردد‌ها و تصادف‌ها

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: کاهش و لغو محدودیت‌های کرونایی عامل افزایش تردد‌ها در محور‌های درون و برون شهری و تصادف‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان گفت: حدود ۱۸ هزار کیلومتر جاده اعم از بزرگراه، آزاد راه، جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین روستایی در استان وجود دارد.

او افزود: پس از لغو محدودیت‌های تردد در سراسر کشور و از جمله خوزستان، شاهد افزایش تردد‌ها و حوادث جاده‌ای هستیم.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: پارسال به دلیل اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، تردد و سفر‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت که همین عامل باعث شد آمار تصادف‌های جاده‌ای منجر به جرح و فوت سیر نزولی داشته باشند.

رئیس پلیس راه خوزستان اضافه کرد: امسال به علت قرار گرفتن در وضعیت زرد و آبی کرونایی و باز بودن مسیرها، شاهد افزایش ۵۰ درصدی آمار سوانح رانندگی هستیم، بطوریکه حوادث منجر به فوت ۱۰ درصد و مجموع تصادف‌های خسارتی، فوتی و جرحی ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: محور‌های روستایی در استان بیشترین تردد را دارند و براساس آمار و مستندات موجود، بیشترین تصادف‌ها در محور اهواز _اندیمشک نسبت به سایر محور‌ها به دلیل افزایش تردد، دوربرگردان‌های غیر استاندارد، وجود درخت‌هایی با شاخ و برگ‌های عظیم و شیب نامناسب حاشیه جاده اتفاق می‌افتند.

او گفت: خستگی و خواب آلودگی راننده مهم‌ترین عامل تصادف‌های منجر به فوت است و توجه به ارتقای فرهنگ ترافیک امری الزامی است و در صورتیکه راننده قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند و سرعت مطمئنه داشته باشد، وضعیت نامناسب جاده تاثیر چندانی در وقوع حوادث ندارد و اتفاقات تلخ و ناگوار کمتری رخ خواهد داد.

سرهنگ دولتشاهی می‌گوید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه، حدود ۵۰۰ نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری استان خوزستان جان خود را از دست داده اند که آمار نگران کننده‌ای است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.