رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون افزون‌بر سه میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به سال گذشته ۵٠ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمد علی تراقویی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر گفت: اجرای درست فریضه الهی زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم بویژه در حوزه اقتصادی را حل کند.

وی گفت: زکات جمع‌آوری شده از یک منطقه یا روستا در همان محل و برای انجام کار‌های عام المنفعه از جمله کمک به نیازمندان، انجام برخی اقدامات عمرانی مانند ساخت مسکن برای نیازمندان، ساخت مسجد و جهیزیه هزینه می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی زکات وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود گفت: مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای این فریضه الهی تلاش و تبلیغ کنند.

وی گفت: کاهش مفاسد اقتصادی با پرداخت زکات از جمله ثمرات اجتماعی این فریضه الهی است.

تراقویی گفت: برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات برنامه‌های فرهنگی از جمله نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان در مزارع هنگام برداشت محصول و دیدار چهره‌به چهره با کشاورزان توسط عاملان افتخاری در روستا‌های ایرانشهر انجام می‌شود.

وی گفت: ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار مختلف جامعه نیز از سایر آثار زکات است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار