حسین نژاد گفت: نداشتن توجیه اقتصادی در طرح‌های اشتغال پذیرفتنی نیست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه هیچ شغلی در استان نباید با سلامتی، ایمنی و امنیت در تضاد باشد، گفت: اشتغال باید هدفمند باشد و صرفا جذب سرمایه و نداشتن توجیه اقتصادی در طرح‌های اشتغال پذیرفتنی نیست.

حسین نژاد با تأکید بر اینکه صنایع خرد، برای تهیه مواد اولیه باید وابستگی کمتری به خارج از کشور داشته باشند، گفت:باید درآمد‌های بانکی در خود استان هزینه شود.


بیشتر بخوانید


پارسی پور رئیس سازمان برنامه و بودجه استاندار گفت:در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ که سهم خراسان شمالی هزار میلیارد تومان است؛ طرح‌های خوبی پیاده، تصمیمات و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

پارسی پور گفت: این موضوع به برخی بانک‌ها ابلاغ نشده که مقرر شد، مکاتبه‌ای با وزارت اقتصاد و دارایی جهت پیگیری انجام شود تا ابلاغیه به بانک‌های استان صورت گیرد.

او گفت:برای کاهش انحراف و تاثیرگذاری بیشتر طرح‌ها مقرر شد؛ نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال زیر نظر سازمان مدیریت برنامه و بودجه و اداره کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح آماری و تمام شماری طرح‌ها تا یک ماه آینده انجام شود.

پارسی پور گفت:تسهیلات مشاغل خانگی در اداره کار و رفاه اجتماعی مطرح می‌شودکه این در طرح‌ها از سوی افراد ساکن در حاشیه شهر‌های مطرح شده است، مقرر شد سهم تسهیلات این مشاغل به میزان سهم جمعیتی شان در نظر گرفته شود.

او گفت:در خصوص تبصره ۱۶ و پرداخت تسهیلات کمیته امداد به مددجویان برخی بانک‌ها باید تلاش بیشتری در جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات داشته باشند.

به گفته‌ی پارسی پور ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ است که تنها ۵۲ درصد آن جذب شده است، مقرر شده در ۲۰ روز تا دو ماه آینده این میزان تسهیلات جذب شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.