تحلیلگر منتقد بحرینی:

دولت‌های عربی خلیج فارس بازیچه دست استعمارگران و صهیونیست‌ها هستند

ابراهیم المدهون معتقد است که صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس مخصوصا بحرین را به بازیچه دست خود تبدیل کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، ابراهیم المدهون، نویسنده و تحلیلگر سیاسی منتقد بحرینی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس، مخصوصا بحرین به ابزاری در دست صهیونیست‌ها و استعمارگران انگلیسی برای اجرای سیاست‌های خود در منطقه تبدیل شده اند.

المدهون در مصاحبه با المعلومه گفت که اعضا و فعالان انجمن ها، از جمله آن‌هایی که خارج از کشور هستند، با تهدید‌هایی خارج از قانون رو به رو هستند.

او در ادامه با اشاره به جنایات رژیم بحرین و سرکوب مخالفان گفت: «رژیم بحرین بر دو رویکرد تمرکز کرده است. اول تعقیب و دستگیری اعضای انجمن‌ها در داخل و خارج از کشور و  دوم سرکوب و بستن دهان منتقدان برای اجرای خواسته‌های آمریکایی‌ها و انگلیسی ها.»

او در ادامه افزود: «همه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مخصوصا بحرین بازیچه دست صهیونیست‌ها و استعمارگران هستند و نمیتوانند از شر استعمار انگلیس که همیشه برای آن‌ها مشکلات ایجاد کرده و در حال تفرقه افکنی و فرو بردن این کشورها در جنگ است، رها شوند. صهیونیست‌ها و استعمارگران حاکمانی را برای ما تعیین کرده که دستورات آن‌ها اجرا کرده و از منافع آن‌ها حفاظت کند. آن‌ها در کشتارمردم بی گناه بحرین که مخالف حضور استعماری هستند، شریک هستند.»

بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد خیزش مردمی در ادامه بهار اسلامی بود، اما رژیم آل‌خلیفه با کمک عربستان اعتراضات مسالمات آمیز مردم را سرکوب و بسیاری ازمردم را به قتل رساند.

دولت‌های عربی امارات و بحرین در خیانتی آشکار به ملت فلسطین در سال ۲۰۲۰ با وساطتت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کردند. پس از امضای این توافقنامه، مقامات صهیونیستی امیدوار بودند که بتوانند با دیگر کشور‌های عربی نیز روابط خود را عادی سازی کنند، اما تنها سودان و مراکش به دلیل وعده‌های آمریکا حاضر به عادی سازی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار