شانزدهمین مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت ایلام افتتاح شد

شانزدهمین مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت استان ایلام با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان چرداول افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین با ذکر اینکه امسال تاکنون یک هزار و ۲۵۰ نفر در مراکز ترک اعتیاد استان پذیرش شده است، گفت: نحوه درمان مصرف کنندگان مواد مخدر پذیرش شده در این مرکز بصورت غیر دارویی و مدت زمان اسکان آن‌ها بین یک تا سه ماه است.

همتی، پرداخت یاری برگ برای ترک مصرف مواد به افراد نیازمند و پرداخت تسهیلات اشتغال را از جمله حمایت‌های این اداره کل از مصرف کنندگان مواد مخدر و بهبود یافتگان از دام اعتیاد عنوان کرد.

او با اشاره به شناسایی ۳۱۹ معتاد متجاهر در ایلام گفت: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان یاری برگ به مصرف کنندگان مواد مخدر و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه درمان معتادان متجاهر پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین از معرفی ۳۹ بهبود یافته اعتیاد در سال جاری به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال خبر داد و افزود: در این زمینه امسال ۱۹ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

او همچنین به اشاره به افتتاح مرکز اقامتی میان مدت در چرداول اعلام کرد: این مرکز با هدف درمان مصرف کنندگان مواد مخدر افتتاح و با ظرفیت ۳۰ نفر دارای کادر پنج نفره متشکل از تیم بهبود، نگهبان و آشپز است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.