به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، آورد سد‌های کرمانشاه در سال آب جاری نصف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ذخیره ۱۲ سد مخزنی استان کرمانشاه با ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب حدود ۷۶۲ میلیون مترمکعب می‌باشد، گفت: نزدیک به ۵۶.۵ درصد ظرفیت سد‌های استان پر از آب است.

او بیشترین میزان ذخیره سد‌های کرمانشاه را به ترتیب مربوط به دو سد داریان و گاوشان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه آورد بارش‌های سال آبی جاری برای سد‌های استان ۱۴۲ میلیون مترمکعب بوده، این عدد را بسیار کم و نامناسب دانست.

شهلایی ادامه داد: این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته میزان ذخیره سد‌های استان ۸۴۶ میلیون مترمکعب و آورد بارش‌ها برای سد‌های استان ۳۰۱ میلیون مترمکعب بوده است.

او از کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی آورد سد‌های استان در سال آبی جاری خبر داد که تقریبا معادل کاهش بارندگی‌ها است و گفت: میزان ذخیره سد‌های استان نیز از سال قبل هفت درصد کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال هم سال آبی پربارشی نداشتیم، اما تا این حد کاهش ذخیره و آورد سد‌ها را شاهد نبودیم، اظهار کرد: متاسفانه امسال وضعیت ذخایر سد‌های استان اصلا مناسب نیست و اگر مدیریت مناسبی صورت نگیرد در فصل گرمای آتی دچار چالش خواهیم شد.

به گفته شهلایی، در شرایطی که در سال آبی گذشته برخی از سد‌های استان به دلیل بارش مناسب سرریز کردند، امسال هیچ خبری از سرریز سد‌های استان نیست.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.