معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یک هفته به اتاق اصناف فرصت داد تا برای جلوگیری از فعالیت مالخرها، بر فعالیت ضایعاتی‌ها نظارت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم گفت: سرقت اموال دستگاه‌های دولتی نشان دهنده این است که این دستگاه‌ها اهتمام لازم را برای جلوگیری از سرقت اموالشان ندارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان کرد: اتحادیه برای ضایعاتی‌ها پروانه صادر می‌کند و هیچ نظارتی بر روی آن‌ها ندارد و این امر باعث می‌شود تا مالخر‌ها به راحتی اموال سرقتی دولتی را خرید و فروش کنند.

فولیان تأکید کرد: اتاق اصناف یک هفته فرصت دارد تا وضعیت فعالیت ضایعاتی‌ها را ساماندهی کند.

وی افزود: شهرداری قزوین قصد ساماندهی وانت بار‌ها را ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با بیان اینکه عمده مدیران استان قزوین برنامه و راهبرد مشخصی برای پیشگیری از وقوع جرم ندارند، گفت: ۲۲ نهاد از بودجه پیشگیری از وقوع جرم سهم می‌برند، اما در موقع عمل، همه نگاه‌ها معطوف به دستگاه قضا و انتظامی است.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، کارآمدی دستگاه‌ها دیده نمی‌شود و باری بر روی دوش دادگستری گذاشته اند.

فولیان با بیان اینکه هیچ ترک فعلی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم پذیرفته نیست، تأکید کرد: سرقت، شایع‌ترین جرم در ردیف اول پرونده‌های قضایی است که امنیت را در خطر قرار می‌دهد و افزایش آن باعث بدبینی به عملکرد دستگاه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار