سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور یک عملیات دیگر را با موفقیت به پایان رساندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در جلسه‌ای مطبوعاتی ابعاد عملیات «سپیده‌دم صحرا» را بیان کرده و از موفقیت این عملیات در آزادسازی ۱۲۰۰ کیلومتر مربع دیگر از خاک یمن خبر داد.

او در این خصوص گفت: نیرو‌های ما توانستند در عملیات سپیده‌دم صحرا منطقه الیتمه و اطراف آن در الجوف را آزاد کرده و نیرو‌های دشمن و مزدوران و عوامل آن فرار کرده و شکست خوردند.

سریع همچنین اعلام کرد که استان الجوف به جز در برخی از مناطق بیابانی به طور کامل آزاد شده است و عملیات سپیده‌دم صحرا توانسته است خسارات سنگینی را به نیرو‌های دشمن وارد کند و مقادیر زیادی سلاح را از آنان ضبط کرده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه اعلام کرد که این کشور جنگ را با جنگ جواب خواهد داد و در دفاع از مردم و میهن خود هیچ کوتاهی نخواهد کرد.

یحیی سریع از مردم یمن خواست فعالانه در نبرد برای آزادی و استقلال شرکت کنند و به آن‌ها اطمینان داد که گزینه‌های مناسبی برای مقابله با دشمن جنایتکار و پاسخگویی به تمامی جنایات و حملات آن‌ها دارند.

او در پایان نیز اعلام کرد: جزئیات عملیات سپیده‌دم صحرا طی روز‌های آینده در نشست خبری اعلام می‌شود.

همزمان با پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آزادسازی استان‌های اشغال شده بدست ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و عناصر وابسته به آن، جنگنده‌های ائتلاف شدیدترین حملات خود از شروع جنگ علیه یمن تاکنون را به صنعا و صعده آغاز کرده و مناطق مسکونی این استان‌ها را بمباران می‌کنند.

سخنگوی ائتلاف به فرماندهی سعودی در یمن نیز ساعاتی پیش اذعان کرد که نیرو‌های یمنی ۸۵۱ پهپاد بدون سرنشین و ۴۳۰ موشک بالستیک به سمت عربستان پرتاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار