عضو جنبش عصائب اهل الحق اعلام کرد در صورتی که آمریکا تا پایان هفته از عراق خارج نشود این گروه‌ها همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «احمد عبدالحسین» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز (یکشنبه) تاکید کرد که گروه‌های مقاومت این کشور صحت خروج آمریکا از عراق تا پایان هفته جاری در چارچوب توافق امضا شده را از نزدیک زیر نظر دارند.

عبدالحسین در ادامه گفت: همه گروه‌های مقامت به طور کلی خروج خارجی‌ها و به طور خاص خروج آمریکایی‌ها را به دقت زیر نظر دارند و در صورت خارج نشدن آن‌ها همه گزینه‌ها در اختیار مردم عراق و گروه‌های مقاومت است تا در ۳۱ دسامبر اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس توافق میان «جو بایدن» و «مصطفی الکاظمی» نخست‎‌وزیر عراق قرار است در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی نظامیان آمریکایی از عراق خارج شده و تنها تعدادی نیروی مستشاری در این کشور باقی بمانند. اما بر اساس شواهد موجود آمریکا قصد دارد نام مستشار را بر روی نظامیان خود بگذارد و ۲۵۰۰ نظامی را در عراق باقی خواهد گذاشت.

نیرو‌های عراقی نیز بار‌ها اعلام کرده‌اند که بعد از تاریخ توافق شده هرگونه نظامی آمریکایی را به عنوان اشغالگر نگاه کرده و با آنان به طور مستقیم خواهند جنگید. با وجود هشدار نیرو‌های مقاومت، به گفته برخی منابع آمریکا همچنان پایگاه‌های مهمی مانند عین الاسد و الحریر را ترک نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار