دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد با توجه به شواهد موجود نمی‌توان نتایج انتخابات عراق را سالم دانست و از نظر مقاومت نتایج انتخابات باطل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نون الخبریه، «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق عراق امروز (یکشنبه) در سخنانی اعلام کرد که خبر‌هایی درز پیدا کرده است که فردا (دوشنبه) دادگاه فدرال عراق نتایح انتخابات پارلمانی را اعلام و آن را تحت فشار خارجی تأیید خواهد کرد.

الخزعلی ادله ارائه شده از سوی طرفین معترض به نتایج انتخابات را بر اساس مشاهدات فنی و دقیق عنوان کرد و گفت: «گزارش شرکت آلمانی دروغ‌های کمیسیون انتخابات و نماینده سازمان ملل را ثابت می‌کند، زیرا براساس گزارش این شرکت دستگاه‌های «سی الف» (دستگاه‌های مسؤول برگزاری انتخابات) تست نشده و جزو قرارداد نبودند.»

دبیرکل عصائب اهل الحق در پایان نیز اعلام کرد نتایج انتخابات پارلمانی سالم نبوده است و مقاومت نتایجی را که فردا تحت فشار‌های خارجی قرار است تأیید شود باطل می‌داند.

الخزعلی در خصوص خروج آمریکا از عراق نیز اعلام کرد تاکنون هیچ برنامه جدی از آمریکا برای خروج از این کشور دیده نشده است و شواهد نشان می‌دهد که واشنگتن قصد خارج شدن از عراق را ندارد.

پیش از این هم «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق، کمیسیون عالی انتخابات این کشور را به نقض قانون اساسی و محرومیت بیش از ۵ میلیون رأی‌دهنده از شرکت در انتخابات متهم و اعلام کرد کمیسیون عالی انتخابات با انعقاد یک قرارداد با یک شرکت فنی برای نظارت و ارزیابی سریع نتایج، قانون را زیر پا گذاشت و در حالی که این کمیسیون وعده انتخاباتی عادلانه را داده بود، به وعده خود عمل نکرد.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات جریان صدر به ریاست «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد و سایر ائتلاف‌هایی که در دوره‌های قبل کرسی‌های بیشتری کسب کرده بودند، نتیجه عکس داشتند. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار