مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تاپایان برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد از گاز‌های مشعل باید جمع آوری شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تاپایان برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد از گاز‌های مشعل باید جمع آوری شوند و پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در خوزستان باتوجه به اینکه در ماه‌های پایانی این برنامه قرار داریم، از چشم‌انداز تعریف شده برای آن عقب است.

او افزود: جمع‌آوری این گاز‌ها از جنبه‌های زیست محیطی و همچنین اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و روند جمع آوری این گاز‌ها در خوزستان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و از سال ۱۳۹۹ با بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس در خوزستان، فعالیت پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه با تولید نفت، سرعت بیشتری گرفته است.

اشرفی ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های جمع آوری گاز در واحد‌های بهره برداری مارون ۶ و سه و منصوری، جلوگیری از ورود گاز‌های گلخانه‌ای به جو به ۴۴ میلیون متر مکعب خواهد رسید و شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و همچنین اروندان ۲.۷ درصد گاز‌های گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کنند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: این ۲ شرکت، در ۳۷ درصدی از کل گاز‌های گلخانه‌ای تولید شده در خوزستان سهم دارند که رقم بسیار بالایی است و برابر با توافق صورت گرفته، جمهوری اسلامی باید چهار درصد از گاز‌های گلخانه‌ای تولیدی در کشور را کاهش دهد؛ البته این موضوع هنوز به صورت رسمی به دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه در کشور ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول گفت: این درحالی است که برابر با پیش بینی جمهوری اسلامی، در صورت لغو تحریم ها، کاهش تولید این نوع گاز‌ها به میزان ۱۲ درصد نیز امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.