به مناسبت پنجم دی ماه آموزش و مانور زلزله و اطفای حریق در اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به مناسبت پنجم دی ماه آموزش مانور زلزله و ایمنی برای کارکنان اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

اقبال سلطانی رئیس اداره خدمات  تامین اجتماعی در این خصوص گفت: به مناسبت پنجم دی ماه «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» جهت آمادگی کارکنان سازمان در مقابل هرگونه زلزله و آتش سوزی احتمالی اقدام به برگزاری آموزش و مانور زلزله و اطفا حریق در اداره کل نمودیم.

او  کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی،  ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله؛ افزایش سطح آگاهی کارکنان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی را از اهداف این مانور برشمرد.

سلطانی افزود: رعایت اصول ایمنی در داخل ساختمان‌ها نیز بسیار با اهمیت است. زیرا ممکن است در برخی از زلزله‌های نه چندان شدید ساختمان ویران نشود ولی سقوط پرتاب و شکستن وسایل داخلی برای ساکنین ایجاد خطر کند، از این رو ایمن سازی داخل ساختمان نیز در مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره خدمات  تامین اجتماعی اضافه کرد: برنامه ریزی صحیح ایمنی بطور گروهی و در اقشار مختلف جامعه، و بالاخره آمادگی فردی برای انجام اقدامات ضروری عکس العمل مناسب هنگام وقوع زلزله موجب کاهش میزان آسیب دیدگی می‌گردد.

او ادامه داد: مهم‌ترین بخش آموزش کارکنان هنگام وقوع احتمالی هرگونه بلایای طبیعی از قبیل زلزله و آتش سوزی یافتن جان پناه و قرارگرفتن در جای صحیح، آمادگی و دانش کافی در مواجه با انواع آتش سوزی‌ها است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.