معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نواقص نسخه نویسی الکترونیکی احتمالی به زودی برطرف می شود.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیکی یک تکلیف قانونی است و این کار در کل کشور شروع شده است .در تهران به دلیل جمعیت زیاد و کثرت مراکز این تغییرات کمی بیشتر طول می کشد واراده وزارت بهداشت این است که این طرح زودتر به طور کامل اجرای شود.

او ادامه داد: قطعی برق و اینترنت و این گونه مسائل ممکن است در هنگام اجرای این طرح بروز پیدا کند که مشکل خاصی نیست. در اجرای این طرح نواقصی شاید وجود داشته باشد که در آینده ای نزدیک برطرف خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی دو پنل متفاوت دارند و دیتا در وزارت بهداشت تجمیع می شود و راهکار این مسئله حل و این موضوع به زودی برطرف می شود.

او افزود: طرح اجرای نسخه نویسی الکترونیکی یک تکلیف قانونی است و این کار در حال اجرا است و اختلال وجود دارد و مراکز درمانی از این کار استقبال می کنند و باید این طرح به طور کامل در کشور انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یکی از مشکلات طرح اخیر عدم تهیه زیر ساختهای لازم برای طرح میباشد اینترنت و لب تاپ و کامپیوترها که همگی متعلق به سال۸۴ بوده واکثرا اسقاط شدهاند و اینترنت کم سرعت باعث شده که پزشکان از اینترنت شخصی و لب تاپ خویش استفاده کنن که کاری نادرست میباشد و زیر ساختهای باید فراهم گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۵:۳۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یکی از معضلات موجود در نسخه نویسی الکترونیک مساله استحقاق درمان است که ارتباطی به پزشک ندارد و موضوعی بین بیمار و بیمه وگاهی بیمه گذار میباشد اینکه پزشک به بیمار اعلام کند که دفترچه اش اعتبار دارد ویا ندارد جزو کار پزشکی نیست.که بصورت غیر عقلانی به پزشک واگذار شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ظ
۱۲:۵۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یکی از معایب طرح فوق خصو.صا در مراکز دولتی لیست داروهها بصورت غیر زنریک تهیه شده که بسیار کار اشتباهی بوده و ثبت دارو وقت گیر می باشدوبرای پیدا کردن داروهها وقت زیادی تلف میشود..
Iran (Islamic Republic of)
ض
۱۲:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یکی از بزرگترین معایب طرح جدید اینست که افراد سال خورده که اکثرا تنها زندگی میکنن به پزشک مراجعه میکنند که بعلت کهولت سن و تبعات ان داروهایش به یاد ندارد و با تلفظ غلط و گاها غیر زنریک در خواست تمدید دارو دارند.نه نسخه هست نه دارویی و فرد هم نمیداند برای چه داستانی دارو گرفته.
آخرین اخبار