رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: یک نیکوکار همدانی خانه‌ای به ارزش ۴ میلیارد تومان برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست هدیه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی حیدری، رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: در همدان ۸ موسسه خیریه توانبخشی و اجتماعی به افراد بی‌سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست موثر خدمات شبانه روزی ارائه می‌کنند.

او افزود: تعدادی از این موسسات با کمک خیرین و شرکای کاری سازمان، صاحب محل فعالیت شده‌اند و اکثریت آن‌ها نیز هنوز ساختمان ملکی ندارند و ۱۴ خانه نگهداری فرزندان خردسال و کوچک که زیر مجموعه این موسسات خیریه هستند نیز ساختمان ملکی ندارند. نگهداری از کودکان در این موسسات به صورت تفکیک شده و بر اساس گروه سنی است و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه نیاز به کمک خیرین و نیکوکاران در زمینه اهدای زمین و کمک‌رسانی وجود دارد، بیان کرد: دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی با شماره تماس ۰۸۱۳۸۲۴۳۶۱۱ در خیابان قهرمانی، پل نیازمند و روابط عمومی ۰۹۲۰۸۱۷۱۲۹۵ آماده پاسخگویی به خیرین و کارفرمایان برای آگاه‌سازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه است.

حیدری مجموع کمک نقد، کالا و خدمات ارائه شده در سه ماهه سوم را نیز ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد و ضمن تشکر از محبت‌های بی‌دریغ شهروندان، خواستار مشارکت سایر نیکوکاران در برنامه‌های فقرزدایی و مشارکت در نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد و اضافه کرد: به زودی برنامه‌هایی برای خدمت‌رسانی به افرادی که کمتر از خدمات دولتی بهره‌مند شده‌اند طراحی و با کمک شهروندان نیکوکار همدانی عملیاتی خواهد شد.

او از بخشودگی هزینه ۶۲ خانواده تحت پوشش در زمینه انشعاب گاز، برق و آب و همچنین عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال در فصل پاییز خبر داد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان در مورد گستردگی فعالیت‌های بهزیستی گفت: در حوزه توانبخشی ۷ مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز روزانه به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

حیدری ابراز کرد: در حوزه پیشگیری بهزیستی ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، دو مرکز DIC یا مرکز گذری افراد معتاد، یک مرکز جامع ترک اعتیاد، یک شلتر یا سرپناه شبانه بانوان معتاد و یک مرکز غربالگری معتادان کارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد و ۱۸ مرکز مشاوره، هفت دفتر مشاوره و دو مرکز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: طرح‌های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان همدان و پایگاه‌ها در حال انجام است و پایگاهی شبیه پایگاه دائمی میدان بعثت، در مناطق پایین شهر نیز راه اندازی خواهد شد تا دسترسی‌ها بیشتر شود و هیچ کودکی این دوران طلائی غربالگری بینائی را از دست ندهد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان ضمن تشکر از هدیه یلدایی خیران به ارزش ریالی ۶۷۰ میلیون ریال بیان کرد: جذب و هزینه کمک‌ها دائمی و مستمر خواهد بود و هرگونه واریز کمک فقط از طریق شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۲۲۷۷۳ به نام بهزیستی صورت می‌گیرد و البته موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه دریافت کمک را دارند.
منبع: ایکنا
انتهای پیام/ب

برچسب ها: بهزیستی ، بیکوکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسم مادر بنامش است ولی...
۰۰:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
لطفاً دخترم را بهم تعویل بدید پیش کی برم پیش خدا برم ازتون شکایت کنم