سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: درخواست شغل و نیروی کار در سامانه جامع کاریابی کشور انجام می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: سامانه جامع کاریابی کشور از دوم دی ماه به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir راه اندازی شد تا کارفرمایان، نیروی کار مورد نظر و نیرو‌ها هم اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارت‌ها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری کنند.

او افزود: ۲۸ دفتر کاریابی در استان یزد وجود دارند که این وظیفه را انجام می‌دادند، اما سامانه کشوری که به صورت متمرکز به ایفای این مساله بپردازد، وجود نداشت.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد: دفاتر کاریابی‌های استان با راه اندازی این سامانه می‌توانند به عنوان حلقه واسط به این سامانه معرفی شده و در سطح استان فعالیت کنند.

فلاحتی ادامه داد: یکی از مزیت‌های سامانه اینست که وقتی اطلاعات کارجویان ثبت می‌شود، چنانچه به مهارت خاصی نیاز داشته باشند سازمان فنی و حرفه‌ای ورود کرده و می‌تواند با پیش بینی نیروی کار موجود، کارجویان را به سمت مهارت آموزی هدایت کند.

او  ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه، بازار هوشمند شکل گرفته و کارجو و کارفرما به هم وصل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.