معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۲ عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هرساله اقدام به شناسایی قرارداد‌های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور می‌کند که در سال جاری نیز نام بیش از ۱۰۰ عضو هیات علمی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم در مجموعه کتابی تحت عنوان «اعضای هیأت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت» منتشرشد.

وی ادامه داد: در جدیدترین نسخه این کتاب که در سال ۱۴۰۰ منتشر شد، نام مهران رجبی زرگرآبادی دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی عضو هیأت علمی دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان نیز به‌عنوان اعضای هیات علمی برگزیده به ثبت رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان این که دانشگاه سمنان در سال‌های گذشته هم موفق شده بود در بین اعضای هیات علمی ارتباط جامعه با صنعت برگزیده داشته باشد، اظهار امیدواری کرد: طرح‌های برون‌دانشگاهی اعضای هیأت علمی دانشگاه بیش‌ازپیش افزایش یابد.

سعدالدین با بیان اینکه دانشگاه‌ها به‌تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش، فناوری و نوآوری را نیز در این مسیر توسعه داده‌اند افزود: طی دهه‌های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل‌توجه بود.

موفقیت دانشجویان سمنان در جشنواره سراسری قرآن

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان نیز گفت: دانشجویان این دانشگاه موفق شدند ۲ مقام در سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان را از آن خود کنند.

بهروز گل محمدی افزود: در پایان این رقابت‌ها سپیده بیات در رشته تذهیب و مهدی جعفری در رشته اذان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدند.

وی افزود:مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با تقدیر از ۱۵۰ دانشجوی برگزیده در ۹ بخش و ۴۰ رشته ۷ دی ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گفته وی، هدف از برگزاری این جشنواره ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی در دانشگاه ها، فراهم آوردن زمینه برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت (ع) در محیط دانشگاهی است.

سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و بخش نوآفرینی‌های قرآنی برگزار شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار