معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : ساختار و چارت جدید مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی جهت تسهیل امور نظارتی باید هر چه سریعتر ابلاغ شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به قانون انتزاع و واگذاری امور نظارتی و بازرسی کالا‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی، گفت : ساختار و چارت جدید مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی جهت تسهیل امور نظارتی باید هر چه سریعتر ابلاغ شود.

او تعیین تکلیف اختصاص یارانه‌ها به نهاده‌های دامی را امری مهم به شمار آورد و گفت : ارز ترجیحی در حوزه نهاده‌های دامی نیازمند تعیین تکلیف جدی است، چرا که عدم تعیین تکلیف آن موجب نوسان قیمت‌ها خواهد شد.

او به موضوع سیستم اینترنتی فروش کالا اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های سیستم معرفی شده جهت توزیع کالا‌های اینترنتی کافی نیست و خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های محلی جهت اجرای طرح فروش هوشمند کالا‌ها هستیم.

باباخانی از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد ظرفیت صادرات دام عشایر و دامداران استان کرمانشاه افزایش یابد.

افزایش مجوز صادرات دام زنده

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به درخواست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه جهت افزایش مجوز صادرات دام زنده، گفت: مجوز پنج هزار رأسی صادرات دام زنده از استان کرمانشاه پس از عملیاتی شدن صادرات مجوز تخصیص یافته قابل تجدید است، اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که سود حاصل از آن نصیب دامداران و عشایر شود.

سید «جواد ساداتی نژاد» با تاکید بر رسالت قرارگاه امنیت غذایی، افزود: قرارگاه امنیت غذایی در کشور و متناظر آن در استان‌ها بازوی‌های تنظیم بازار به حساب می‌آیند و در این راستا جا دارد از زحمات بازرسین، نیرو‌های بسیج، اصناف و سایرین که بیشترین همراهی را با مصوبات قرارگاه امنیت غذایی داشته اند تقدیر و تشکر نمایم.

ارائه گزارشی از وضعیت بازار کرمانشاه

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از وضعیت بازار کرمانشاه و مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان پرداخت.

شهریار قاسمی با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه قرارگاه امنیت غذایی در استان کرمانشاه گفت: جلسات قرارگاه امنیت غذایی در کرمانشاه هر روز صبح برگزار می‌شود و در این راستا ۴۴ مصوبه شامل؛ تنظیم بازار کالا‌های اساسی و خوراکی، اصلاح سامانه گزارش گیری ۱۲۴، انجماد مرغ مازاد استان، ممانعت از خروج تخم مرغ از استان با کمک اتحادیه، توزیع جو در بین دامداران و عشایر، تنظیم بازار شب یلدا و مدیریت و بازرسی کالا‌ها پیگیری شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.