رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد گفت: تنها کشتارگاه دام این شهرستان با حکم مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سیروس امامی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد اظهار داشت:کشتارگاه سنتی دام شهرستان سروآباد روز گذشته با شکایت اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان و صدور حکم قضایی پلمب شد.

امامی افزود: به غیر از اداره محیط زیست، شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد نیز درخواست پلمب این کشتارگاه را داده بودند که مورد موافقت مراجع قضایی قرار گرفت و حکم صادره اجرا شد.

او یادآور شد: سال گذشته نیز مدیریت این شبکه درخواست پلمب این کشتارگاه را به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی صادر کرده بود که موقتا فک پلمب شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد اضافه کرد: مهمترین نواقض این کشتارگاه دفع غیر بهداشتی و رها سازی نامناسب فاضلاب، عدم راه اندازی کوره لاشه سوز و عدم تجهیز اتاق پیش سردکن است که تا اطلاع ثانوی و تا زمان رفع نواقص بهداشتی پلمب شد.

 امامی ادامه داد: دفع غیربهداشتی فاضلاب این کشتارگاه باعث اعتراض ۲۲ نفر از کشاورزان اطراف کشتارگاه شده بود که فاضلاب آن مستقیما به زمین‌های زراعی آن‌ها وارد می‌شد و همین امر باعث شکایت کشاورزان از این کشتارگاه شده بود.

به گفته ی او در شهر سروآباد چهار قصابی فعال هستند و کشتار‌های خود را در این کشتارگاه انجام می‌دهند، در سطح روستا‌ها نیز کشتار‌ها توسط خود قصابان انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.