مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی ظرفیت مناسبی برای توسعه کارآفرینی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نادیا صداقت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه با بانوان کار آفرین و تعاون گرای شهرستان دنا، با بیان اینکه در زمینه مشکلات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار بانک‌ها تسهیلاتی به متقاضیان اعطا می کنند گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل مشارکت زنان در جامعه تولید و کسب و کار، تأسیس صندوق‌های خرد محلی است.

او با بیان اینکه زنان سی سخت در برداشت محصولات باغی نشان دادند که از پرتلاش ترین زنان در استان هستند افزود: تا به امروز در بحران‌ها خوش درخشیدند و نامی نیک از خود و جامعه زنان به یادگار گذاشتند.

عسکری معاون اقتصادی استاندار نیز در این جلسه که برای تشکیل صندوق‌های خرد محلی و حمایت از تعاونی ۶۰۰ نفری زنان سی‌سخت برگزار شد نیز از کمک به این کارگا‌ها و تعاونی‌ها خبر داد.
 
پناهی فرماندار دنا نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن ۲۳۰ تعاونی خرد و همچنین بزرگترین تعاونی با ۵ هزار و ۳۰۰ عضو در حال فعالیت هستند، گفت: شهرستان دنا با ۴۵ هزار تن جمعیت چهارمین جمعیت شهرستانی را در استان دارد که ۷۶ درصد جمعیت آن روستایی است.

او افزود: شهرستان دنا دارای ۲ هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی است که۵۰ گونه گیاه بومی منحصر به فرد، مختص به دنا است.
 
پناهی ادامه داد: دنا دومین مساحت زیر کشت محصولات باغی را در استان دارد، در تولید انگور رتبه اول و در تولید گردو، بادام، سیب و دیگر محصولات باغی هم خوش نام است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.