دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با افراد سودجو که در حاشیه شهر زرند اقدام به فروش اراضی باغی، مزروعی و کشاورزی به‌نام مسکونی می کنند برخورد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام بلوچ‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در حاشیه بازدید از اراضی درحاشیه‌ شهر زرند گفت: با توجه به اینکه برخی افراد اقدام به فروش اراضی باغی، مزروعی و کشاورزی به دیگر افراد می‌کنند برای اینکه سود کسب کنند و یا اینکه بر خی افراد زمین‌های کشاورزی و باغی را می‌خرند تا بعدا تفکیک و قطعه‌بندی کنند و به دیگران به عنوان زمین مسکونی بفروشند، این تغییر کاربری غیرمجاز و خلاف قانون است و مجازات دارد.

او عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد اقدام به چنین کار‌هایی کردند و باغ های و درختان مثمر ثمر را رسیدگی نمی‌کنند تا خشک شود و درختان را قطع و سپس نمایش می‌دهند که این زمین‌ها قابل زراعت نیست و قصد دارند به نام مسکونی به فروش برسانند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: به افراد و اداراتی که به‌منظور تغییر کاربری این زمین‌ها را خرید و فروش می‌کنند هشدار می‌دهیم که مراقب باشند چرا که این کار جرم است و دادستانی به شدت برخورد خواهد کرد و هر کس چنین اقدامی بکند تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

بلوچ‌زاده تأکید کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم در خرید باغات کشاورزی و زمین‌های مزروعی دقت کنند که کاربری کشاورزی نباشد، چون افرادی این‌ها را برای سود و منفعت می‌فروشند و افرادی که می‌خرند با مشکل ساخت و ساز و مشکلات حقوقی مواجه می‌شوند و نمی‌توانند سکونت کنند.

او اظهارکرد: تاکنون آنچه که گزارش شده، ۲۰۰ هزار متربع اقدام به تغییرکاربری غیرمجاز کردند و تشکیل پرونده شده و قطعا با این افراد برخورد خواهد شد و جلوی این اقدامات غیر قانونی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار