صمدیان گفت: ایلام به عنوان هشتمین استان مجوز نمایندگی فروشگاه موسسه خیریه حضرت رقیه (س) را دریافت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حسین صمدیان مدیرعامل موسسه خیریه محرومیت زدایی حضرت رقیه (س) در آیین افتتاح ۶۳۱ مسکن محرومان استان ایلام ،گفت: موسسه خیریه محرومیت زدایی حضرت رقیه (س) با سابقه ۱۵ سال فعالیت به محرومان در زمینه‌های ساخت سرویس‌های بهداشتی، محرومیت زدایی، بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه، نوشت افزار و حوزه‌های متنوع دیگر به نیازمندان واقعی جامعه کمک می‌کند.

او افزود: یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت این موسسه خیریه تامین جهیزیه برای نوعروسان است که پیش از این سری جهیزیه‌ها به سفارش کمیته امداد یا بهزیستی و سایر نهاد‌ها و بنیاد‌های حمایتی و به انتخاب خود موسسه یا نهاد حمایتی به نوعروسان اهدا می‌شد، اما اکنون این رویه تغییر کرده است.

او مطرح کرد: اکنون با فعالیت نمایندگی‌های این موسسه در استان ها، زوجین برای تهیه اقلام مورد نیاز خود با در دست داشتن عقدنامه و معرفی نامه از بنیاد یا نهاد حمایتی خود به فروشگاه این موسسه در استان مراجعه و کالا‌های مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه می‌کنند.

او ادامه داد: طبق تفاهم نامه‌ای که این موسسه با نهاد‌های حمایتی دارد، زوجین در قبال تهیه جهیزیه مورد نیاز خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تامین هزینه این اقلام بر عهده آن نهاد حمایتی و خیرین است و زوجین برای انتخاب کالای مورد نیاز خود به فروشگاه مراجعه می‌کنند.

او در خصوص خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند نیز گفت: این خانواده‌ها نیز با در دست داشتن معرفی نامه نهاد حمایتی خود و تاییدیه سپاه استان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه، اقلام مورد نیاز خود را با قیمتی پایین‌تر و ارزان‌تر از بازار خریداری کنند.

او بیان کرد: ۲۰۰ قلم کالای مرغوب تولید کارخانه‌های داخلی از برند‌های معتبر و معروف در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود تا نوعروسان مشکلی برای تامین جهیزیه خود نداشته باشند و انتخاب کالا نیز با خود آن‌ها است.

او افزود: تاکنون در هشت استان نمایندگی موسسه خیریه محرومیت زدایی حضرت رقیه (س) دایر شده و تا پایان امسال این نمایندگی‌ها به ۱۵ مورد می‌رسد و در سال ۱۴۰۱ تمام کشور تحت پوشش نمایندگی‌های این موسسه قرار خواهند گرفت.

او مطرح کرد: تمام نمایندگی‌های این موسسه به سازمان‌های بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان‌ها واگذار می‌شود که از نزدیک از محرومین و اقشار نیازمند جامعه آگاهی دارند.

در این آیین تفاهم نامه همکاری بین موسسه خیریه حضرت رقیه (ع) و مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام منعقد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.