کریمی گفت: هم‌اکنون ۴۰۲ دانش آموز و ۴۵ دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی کریمی رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر، گفت: هم‌اکنون ۴۰۲ دانش آموز و ۴۵ دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند و در ۹ ماهه امسال ۱۲۵ میلیون تومان برای کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان هزینه شده است.

کریمی گفت: ۱۱۸ میلیون تومان برای کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی و همچنین هفت میلیون تومان برای تامین شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی پرداخت شده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود در برگزاری کلاس‌های آموزشی، این نهاد در ۹ ماهه امسال نسبت به ارائه آموزش‌های مورد نیاز مددجویان از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی برای ۴۷۵ نفر از مددجویان شامل مادران، دختران در شرف ازدواج، نوعروسان، دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر اقدام کرده است و ۱۵۰ مددجو در ۱۵ دوره آموزش حضوری شرکت کردند.

او گفت: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی بسته‌های تحصیلی و نوشت افزار به ارزش ۲۳ میلیون تومان برای توزیع در بین دانش آموزان نیازمند به مدیران مدارس که دانش آموز تحت حمایت بیشتری داشتند تحویل داده شد و این امر باعث حس همکاری بیشتر بین کمیته امداد و مدارس در سطح شهرستان شد و ۱۰۰ بسته لوازم التحریر نیز به همت خیر اشکذری به دانش آموزان اهداء شد.

کریمی گفت: در این مدت ۲۱۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر چهار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت این شهرستان حافظ کل قرآن کریم و دو نفر حافظ ۱۰ جزء قرآن  و ۲۰ نفر از مددجویان نیز عضو کلاس حفظ قرآن کریم هستند.

به گفته کریمی ۱۴ میلیون تومان در زمینه‌های فرهنگی و آموزش مددجویان در کانون‌های فرهنگی و تربیتی هزینه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.