مدیرکل استاندارد همدان از صدور ۵۷۳ فقره گواهینامه برای محصولات صادراتی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان گفت: این تعداد گواهینامه انطباق صادراتی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه صادر شده که حاکی از افزایش رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین‌المللی است.

او یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی برای هر کشوری را صادرات و توجه به رونق آن دانست و بیان کرد: این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مددی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ۶ قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات در صورت تایید استاندارد انجام می‌شود.

به گفته او حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، برندسازی محصولات بومی، تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی و صدور نشان حلال اقداماتی است که برای تقویت کالای داخلی و توسعه صادرات محصولات همدان در بازار‌های جهانی صورت می‌گیرد.

مددی با تاکید بر حمایت استاندارد از فعالان اقتصادی گفت: در سال‌های اخیر آسان‌سازی فرآیند صادرات کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و واردات مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای در دستور کار قرار گرفت و منجر به تدوین بسته‌های حمایتی در سازمان ملی استاندارد شد و در همدان نیز به اجرا درآمد.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار