نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان گفت: جهاد تبیین رسانه‌ها در هوشیاری، انسجام و بصیرت دادن به جامعه است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان  در دیدار با اصحاب رسانه استان سمنان گفت: وظیفه مهم و اصلی رسانه‌ها جهاد تبیین است به خصوص که هدف دشمنان اختلال در کل منطقه با نمایش ناکارآمدی نظام اسلامی است.

امام جمعه سمنان ابرازداشت: مطالبه گری با بازی در فضای فتنه دشمنان متفاوت است و در بیان مطالبات خود به حواشی باید توجه داشت، از طرفی سکوت برخی افراد در زمان فتنه‌ها شایسته نیست.

وی با اشاره به حماسه نهم دی ۸۸ بیان کرد: انقلاب رنگی یا کودتای مخملی دشمنان پیش از ایران در گرجستان، قرقیزستان و اوکراین انجام شد.

وی تقلب در انتخابات را بهانه برپایی این فتنه دانست و افزود: مشارکت ۴۰ میلیون نفری مردم در انتخاب دستمایه فتنه انگیزی دشمنان شد و در فتنه‌ها تشخیص درست و غلط واقعه با توجه به برنامه ریزی‌های دشمنان مشکل است.

مطیعی با اشاره به انتخاب روز عاشورا از سوی تظاهرات فتنه‌انگیزان سال ۸۸ ادامه داد: انتخاب این روز نشاندهنده حماقت دشمنان است و افراد بسیاری در انقلاب روز نهم دی ۸۸ مسیر خود را از فتنه جدا کردند.

وی اضافه کرد: امامت و هدایت مقام معظم رهبری در آشوب ها، بصیرت، انسجام و غیرت دینی مردم در کنار پیوند میان امام و امت از عناصر مهم عبور از فتنه سال ۸۸ بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: ایجاد ناامیدی، حذف انسجام و جداسازی مردم از بدنه نظام از حربه‌های کنونی دشمنان است و مردم باید برای شکست دشمنان، انسجام میان خود را به نمایش بگذارند.

مطیعی، دشمن شناسی و عملکرد به موقع را ویژگی بارز شهید سردار قاسم سلیمانی دانست و یادآورشد: دشمنان از طریق تحریف در مسائل به دنبال جداسازی مردم از بدنه نظام و ناکارآمد نشان دادن نظام هستند و در این بین بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی به تحریف واقعیت‌ها می‌پردازند.

جمعی از فعالان رسانه‌های مکتوب، مجازی، خبرگزاری ها، صدا و سیمای مرکز استان، نمایندگی رسانه‌های کشوری، و عکاسان خبری استان سمنان در این نشست حضور داشتند و رهنمود‌هایی از سوی امام جمعه سمنان در زمینه امور تخصصی و هدایتی رسانه‌ها در دوره کنونی تبیین شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.