نشست کمیسیون مشترک برجام و هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در پایتخت اتریش برگزار شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کمیسیون مشترک برجام و هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

پیش از این نیز علی باقری، رئیس هیأت‌ مذاکره کننده کشورمان عصر روز دوشنبه پیش از نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام با مذاکره‌ کننده ارشد فرانسه دیدار کرد و دیدار سه‌جانبه روسای هیأت‌های ایران، روسیه و چین در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

دور هفتم مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از ۸ آذر آغاز شده و بعد از حدودا ۲۰ روز به پایان رسید.

پس از آن «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز در حساب کاربری توییتر خود از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر (۶ دی) خبر داده و نوشته بود: مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.

به گفته علی باقری مذاکره کننده ارشد ایرانی، نتیجه دو دور گفت‌وگو‌های ماه اخیر در وین، پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات است. در اولین دور از گفت‌وگو‌های دولت جدید ایران و طرف‌های برجام، هیئت مذاکره کننده کشورمان دو سند را به طرف مقابل ارائه داد. یک سند مربوط به اقدامات آمریکا برای لغو تحریم‌ها و سند دیگر مربوط به برنامه‌های ایران برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای است. اگرچه در ششمین و هفتمین دور از مذاکرات طرف غربی حاضر به پذیرش پیشنهاد ایران نبود، اما در نهایت ابتکار تهران را برای پیشبرد مذاکرات پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
بیانیه اونها رو خوندین !!! حاا متوجه شدین با چه کسانی دارید مذاکره می کنید ! غربیها جز زبان زور نمی فهمند !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به امیدشکست مذاکرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
لعنت به برجام تموم نشد اقا برگردید توافقی در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
بندری
۲۲:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
آمریکا هم بخواد.روسیه وچین نمی خواهندچون تحریم ایران یعنی منفعت چین یعنی نفت مفت بدون پول درقبالش بنجل چینی.دولتمردان محترم کمرملت زیربارگرانی وتورم شکست.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به امید تلاش و کوشش و چانه زنی هر چه بیشتر این تیم ملی برای ایران و هر ایرانی.
آخرین اخبار