مدیر جهاد کشاورزی راسک گفت: برداشت بادمجان و فلفل از سطح ۳۰۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز و تا اسفند ادامه دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمد زراعتی مدیر جهاد کشاورزی راسک گفت: دشت پیشین شهرستان راسک بدلیل شرایط اقلیمی خاص یکی از بزرگترین گلخانه‌های طبیعی کشور به‌شمار می‌رود که قابلیت کشت و کار انواع محصولات خارج از فصل نظیر پیاز، بادمجان، فلفل، هندوانه، خربزه، گوجه فرنگی را دارد.

وی گفت: در فصل‌های پاییز و زمستان که تمام مناطق کشور را سرما و یخبندان فراگرفته است کشاورزان بخش پیشین در حال برداشت محصول بادمجان و فلفل از سطح مزارع هستند.

مدیر جهاد کشاورزی راسک گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار تن محصول بادمجان و فلفل از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار