با تکمیل روند واکسیناسیون پیروز نبرد با امیکرون شوید

تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از شیوع سویه امیکرون در خراسان جنوبی جلوگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرعت بالای انتشار سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون بسیار نگران کننده است هر چند این جهش از ویروس کرونا تاکنون وارد خراسان جنوبی نشده است، اما در مدتی کوتاه می‌تواند شرایط فعلی را به وضعیتی وخیم تبدیل کند.

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نگران این موضوع هستیم که سرعت انتشار ویروس امیکرون به مراتب از انواع قبلی ویروس کرونا بیشتر است.

او گفت:درگیری و مشکلاتی که امیکرون نسبت به ویروس‌های قبلی ایجاد می‌کند کمتر است.

تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچون گذشته می‌تواند از شیوع سویه امیکرون جلوگیری کند.

یکی از شهروندان گفت: قصد تزریق دز سوم واکسن را نداشتم اما برای سلامتی خودم و همچنین خانواده ام تصمیم گرفتم که حتی نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کنم.

تاثیر تزریق واکسن برای مهار کرونا ثابت شده است و با تزریق دز سوم، میران آنتی بادی بدن برای مقابله با کرونا بیشتر می‌شود.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: با شیوع سویه امیکرون که از کشور آفریقا شروع شد و تنها ۶ درصد از جامعه هدف این کشور واکسینه شده بودند یاد آور این نکته است که اگر واکسیناسیون جامعه هدف تکمیل شود درگیری با انواع سویه‌های کرونا کمتر می‌شود.

همسایه‌های مرزی استان پاک از سویه امیکرون

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مرز‌های استان در حال کنترل است و تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون مشاهده نشده است.

او گفت: همسایه‌های مرزی استان تاکنون درگیری با این سویه جدید نداشته اند، هم اکنون تنها مرز فعال استان مرز زمینی ماهیرود است.

موسوی میرزایی گفت: تجار و راننده‌هایی که از این مرز رفت و آمد دارند همه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کسی که واکسن نزده باشد اجازه ورود به استان را ندارد.

معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز واکسیناسیون اتباع خارجی را بر عهده گرفته است.

شرایط برای تزریق دز سوم با انواع واکسن‌ها فراهم است و به گفته پزشکان و محققان تکمیل روند واکسیناسیون تاثیر به سزایی در کنترل سویه امیکرون دارد.

تاکنون تنها ۹ درصد از جمعیت هدف استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.