نیروی زمینی ارتش اولین بیمارستان شهرستان محروم و مرزی رازوجرگلان در خراسان شمالی را می سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد  -  عملیات اجرایی دوازدهمین بیمارستان تخصصی دائمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان محروم و مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی آغاز شد.

شهرستان راز و جرگلان شمالی‌ترین شهرستان استان خراسان شمالی که با شهرستان مانه و سملقان از جنوب و غرب، شهرستان بجنورد از جنوب شرقی و با کشور ترکمنستان از شمال، شرق و غرب به حدود ۱۶۵کیلومتر مرز مشترک دارد.

راز و جرگلان  جمعیتی بالغ بر هفتاد هزار نفر دارد و بیشترین قوم ترکمن استان در این شهرستان قرار دارد.


بیشتر بخوانید


 شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

پیشتر دکتر دولت آبادی رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفته بود با گذشت یک سال از تاسیس اورژانس هوایی در این استان بالغ بر ۶۰درصد اعزام‌های هلی کوپتر اورژانس به شهرستان رازوجرگلان است.

عزم ارتش برای تزریق امید به محرومان راز و جرگلان

احداث ۱۱ بیمارستان تخصصی در مناطق محروم از سوی نیروی زمینی ارتش

 سرهنگ رحمانی گفت:  اولین بیمارستان و مرکز درمانی در شهرستان محروم و نقطه صفر مرزی شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی توسط این نیرو در حال احداث است و مردم کم برخوردار این شهرستان با احداث این بیمارستان تخصصی، تمامی مطالبات پزشکی خودرا از این پس برطرف خواهند کرد.  

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این بیمارستان که در فضایی بالغ بر ۲هزار متر درحال ساخت است شامل تمام امکانات و تجهیزات یک بیمارستان تخصصی است و برای ساخت آن بالغ بر ۱۶میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

به گفته سرهنگ خلبان رحمانی بیمارستان ارتش در راز و جرگلان به امکانات آی سی یو، سیستم‌های تنفسی، پانسیون پزشکان، بخش پرستاری برای آقایان و بانوان مجهز می‌شود.

عزم ارتش برای تزریق امید به محرومان راز و جرگلان

سرهنگ ولی رحمانی گفت: اولین بیمارستان تخصصی و مرکز درمانی در شهرستان محروم و مرزی راز و جرگلان استان خراسان شمالی احداث می‌شود.

 سرهنگ رحمانی به بخش های مهم و تجهیزات به کار رفته در   بیمارستان اشارره کرد و گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت بالغ بر دوهزار متر مربع و با تمامی تجهیزات پزشکی برابر با استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی ساخته خواهد شد. این بیمارستان در حال حاضر ۸۰ تختخوابی است و قابلیت افزایش ۱۰۰ تخت را دارد.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان   گفت: این شهرستان با احداث این بیمارستان نیازمندی های پزشکی خود را در همین شهرستان بر طرف خواهند کرد، اینجا تاکنون مرکز درمانی یا بیمارستانی وجود نداشته است ، امروز با وجود بیماری منحوس کرونا این بیمارستان می تواند بستر بسیار مناسبی برای قطع شیوع ویروس کرونا باشد و پس از پایان یافتن این ویروس این بیمارستان کاملا در حوزه درمان بیماری های تخصصی در خدمت مردم خواهد بود.

به گفته سرهنگ رحمانی، نیرو‌های تخصصی در ۳شیفت شبانه روزی ساخت بیمارستان را آغاز کرده اند واین بیمارستان در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

عزم ارتش برای تزریق امید به محرومان راز و جرگلان
بیمارستان ارتش در راز و جرگلان، دائمی است

وحیدی معاون امور عمرانی فرماندار راز و جرگلان گفت: مساحت این بیمارستان ۲۵۰۰ متر مربع است که ۹۸۰ متر مربع آن، قابل استفاده خواهد بود.

معاون امور عمرانی فرماندار راز و جرگلان افزود:هزینه ساخت بیمارستان هم ۲۰ میلیارد تومان است و قرار است همزمان با افتتاح، کادر درمان آن هم مستقر و فعال شود.

طبق گفته مسئولان بیمارستان در حال ساخت توسط نیروی زمینی ارتش در شهرستان راز و جرگلان صحرایی نیست، بلکه دائمی بوده و در این شهرستان خواهد ماند.

عزم ارتش برای تزریق امید به محرومان راز و جرگلان

پیشرفت ۱۰۰ درصدی ساخت بیمارستان راز و جرگلان

 بیمارستان ارتش با سازه‌های جدید که روند احداث پروژه را تسریع می کند، در شهرستان راز و جرگلان  احداث شد.

گفتنی است: تامین نیروی انسانی در بخش کادر درمان بیمارستان در دستور کار قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال پیگیری از سطح ملی است.

 گزارش از: فاطمه رستمی

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.