رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۲۳۴ ماموریت در حوزه حوادث حمل و نقل عمومی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای سال  ۲۳۴ ماموریت در حوزه حوادث حمل و نقل عمومی توسط جمعیت هلال احمر انجام شده که رشد ۳۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه ۱۳۹۹ داشته است. در این حوادث مجموعا هزار و ۵۷۰ نفر مصدوم شدند که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: در ۷۲ عملیات رهاسازی که در حین حوادث حمل و نقل عمومی انجام شد، ۹۱ مصدوم نجات یافته که این موضوع در سال جاری با رشد ۱۰۲ درصدی همراه شده است. ۲۶۰ مصدوم حوادث حمل و نقل عمومی در این مدت به مراکز درمانی منتقل که این آمار نیز ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

ولی‌پور گفت: ۱۵۲ ماموریت در خصوص تصادف اتوبوس و ۸۲ ماموریت مربوط به مینی بوس در سال ۱۴۰۰ انجام شده است. ماموریت‌ها در حوزه تصادف اتوبوس ۶۷ درصد و  مینی بوس ۷.۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. ضرورت دارد که دستگاه‌های مسئول در زمینه حمل و نقل عمومی بین شهری، بیشتر به ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی توجه و ایمنی خودرو‌ها را به صورت منظم بررسی کنند تا شاهد حوادث کم تری در عرصه جاده‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار