مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ طلاق در استان نسبت به جمعیت یک و هفت دهم در هزار و ازدواج هفت در هزار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صادقی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۲۹ نوزاد متولد و ۱۱ تن نیز فوت می شوند که آمار فوتی ها نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

صادقی جمعیت استان را ۷۵۸ هزار و ۳۱۰ تن اعلام کرد و افزود: نرخ طلاق نسبت به جمعیت یک و هفت دهم در هزار و ازدواج در استان هفت در هزار است.

او با اشاره به اینکه ۵۵۶ هزار و ۵۰۹ تن واجدان شرایط کارت ملی هوشمند هستند ادامه داد: ۹۶ درصد افراد واجد شرایط برای کارت ملی هوشمند نام نویسی کردند.

صادقی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۲۰ هزار برگ سند هویتی در استان ثبت شده است گفت: از زمانی که سیستم ثبت احوال مکانیزه شده ۴۴۵ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه گفت: یکی از برنامه ریزی های مهم در توسعه و پیشرفت استان و کشور آمارهای درست و منطقی است که ثبت احوال ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه یکی از مدل هایی که در برنامه ریزی مهم مدل جمعیتی است افزود: مکانیزه شدن سیستم های ثبت احوال استان باعث شده است که همه آمارها به روز باشد.

هاشمی مهر ادامه داد: ۹۸ درصد آمارها در ثبت احوال استان روزانه در این اداره سیستمی انجام می‌شود که این سازمان نیازمند همکاری بقیه سازمان ها و ادارات هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: باید راهکاری برای تامین اعتبار این سازمان ایجاد شود چرا که ساختمان های آن ها بسیار فرسوده و قدیمی است و اسناد مهم مردم استان در آن ذخیره شده است.

او از اداره ثبت احوال استان خواست تا کارت‌های ملی هوشمند را که بعد از ۲ سال هنوز به دست مردم را نرسیده پیگیری و اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.