نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کسی که با ذکر قلب خود را آباد کرد می‌تواند موثر واقع شود و چنین انسانی می‌تواند مساجد را آباد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار معاونین تهذیب مدارس علمیه استان با اشاره به اهمیت حضور طلاب در مساجد و تبلیغ تهذیب، گفت: خداوند فرموده مساجد را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و این مهم نشان می‌دهد خدا به ثروت و مال در آبادانی مساجد نگاه نکرده است و فکر، اندیشه و عقیده را محور آبادانی مسجد معرفی می‌کند.

وی افزود: عمران و آبادانی مسجدی که خداوند مطرح می‌کند، فراتر از عمران و آبادانی فیزیکی و ظاهری مسجد است و بعد ایمانی و اعتقادی دارد و یقیناً با الگویی که خداوند مطرح کرده، با ایمان ضعیف نمی‌توان مساجد را آباد کرد و ابتدا می‌بایست به بعد ایمانی و اعتقادی توجه کنیم.

امام جمعه قزوین با تشریح روایاتی در خصوص اهمیت آبادانی دل، یادآور شد: امام علی (ع) فرمودند با ذکر قلب خود را آباد کنید و این مهم نشان می‌دهد که آبادانی حقیقی از قلب شروع می‌شود و با ذکر می‌توان قلب و دل را آباد کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: کسی که با ذکر قلب خود را آباد کرد می‌تواند موثر واقع شود و چنین انسانی می‌تواند مساجد را آباد و دل‌ها را زنده کند و آبادانی مساجد فقط با اهل ذکر محقق می‌شود.

وی افزود: وقتی به قرآن از منظر ذکر نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که قرآن فوق العاده برای ذکر اهمیت قائل شده است، همانطور که برای تقوا اهمیت قائل شده است؛ درباره ذکر فرموده‌ای کسانی که ایمان آورده اید بسیار ذکر خدا را به جای آورید و نماز را که ذکر الهی است، اقامه کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: خروجی حج نیز ذکر و تقوای الهی است، نماز جمعه هم همین گونه است، خداوند می‌فرماید وقتی پیمانه‌های وجودت را در نماز جمعه با ذکر پر کردی، به دیگران هم منتقل کن و درباره جهاد نیز می‌فرماید پیروزی در جهاد با ذکر محقق می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: ما در حوزه نظامی به یک آیه از قرآن یعنی «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسَطَعتُم مِّن قُوَّة» عمل کردیم و در این عرصه به اقتداری رسیده ایم که صهیونیست‌ها اقرار می‌کنند که توان مقابله با قدرت نظامی ایران را ندارند و این اثرگذاری با عمل به یک آیه از قرآن که همان ذکر است، حاصل شده است.

وی افزود: ولایت نیز ذکر است، وقتی به ذکر ولایت عمل کردیم و امام اندیشه ولایت فقیه را به ما آموخت، بخشی از آن در پیروزی انقلاب اسلامی و پایه ریزی شدن مقاومت اسلامی تجلی پیدا کرد و این مهم نشان می‌دهد اگر به سراغ ذکر برویم، همه چیز درست خواهد شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال بین اهل ایمان و اهل نفاق تفاوت قائل شده است، خداوند می‌فرماید اهل نفاق نماز خود را با کسالت می‌خوانند، اما وقتی به اهل ایمان می‌رسد می‌گوید وقتی نام خدا می‌آید، دلهایشان به لرزه می‌افتد و این اهل ایمان شدن نیز با ذکر تحقق می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اهل ذکر بودن یعنی وقتی ذکر الهی را به جای می‌آوریم و قرآن که همگی ذکر است را می‌خوانیم، بر باور‌های دینی ما اثرگذار باشد و اگر ذکر الهی باور‌های دینی ما را افزایش بدهد، اهل ذکر هستیم، زنده ایم و حیات معنوی داریم.

حجت الاسلام و السلمین عابدینی تاکید کرد: بنابراین طلبه‌ها در تبلیغ ذکر پای کار باشند چرا که با ذکر همه چیز درست می‌شود و این همان رسالتی است که رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) مامور تبلیغ آن بودند و طلبه‌ها نیز تلاش کنند برای این معنا کار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار