گام ششم طرح ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری با محوریت پنج حیطه اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، در وبینار سراسری اجرای گام ششم و طرح ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با تشریح تفاوت این گام نسبت به گام‌های قبلی گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال می‌باشد افزود: پیش‌بینی شده در وهله اول در گام ششم طرح شهید سلیمانی، ۶ مکز به تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان اضافه شود که نیازمند زیرساخت و مکان است.
جزایری به راه اندازی سامانه پیامکی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ تا ۳ هزار پیامک در استای افزایش آگاهی مردم درخصوص بیماری کرونا، سویه جدید، موارد بهداشتی و ... ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


او خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۰ خط تلفن برای پاسخگویی به سوالات مردم درخصوص امیکرون، واکسیناسیون وموارد مرتبط با کرونا فعال میباشد که برای سهولت در این امر، نیازمند تخصیص سامانه ۴ رقمی از سوی مخابرات هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چنانچه مطب‌های خصوصی برای شناسایی و بیماریابی زودهنگام در قالب گام ششم طرح ملی حاج قاسم سلیمانی وارد مدار فعالیت شوند، علاوه بر ارائه خدمات مطلوب از شلوغی، ازدحام جمعیت، و حجم بالای کار مافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تا حدودی کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار