عضو کمیته ستاد مدیریت بحران آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در مواجهه و کنترل بارش‌های پیش رو مشکلی نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حسین عباس زاده، عضو کمیته ستاد مدیریت بحران آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت تقریباً خالی سد‌های استان، در مواجهه و کنترل بارش‌های پیش رو مشکلی نداریم.

عباس زاده افزود: اکنون ۱۸۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۲۴۰ میلیون مترمکعبی سد استقلال میناب و ۴۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۶۱ میلیون مترمکعبی سد سرنی خالی است.

او گفت: از ظرفیت کل ۹۸ میلیون مترمکعبی سد شمیل و نیان نیز ۸۴ میلیون مترمکعب و از ظرفیت ۲۱۰ میلیون مترمکعبی سد جگین هم ۷۰ میلیون مترمکعب خالی و آماده ذخیره بارش‌های ناشی از سامانه پرقدرت روز‌های آینده است.

عضو کمیته ستاد مدیریت بحران آب منطقه‌ای هرمزگان به مردم مستقر در حریم رودخانه‌ها هم هشدار داد در روز‌های جمعه تا دوشنبه (۱۰ تا ۱۳ دی ماه) مراقب باشند.

عباس زاده گفت: با توجه به تاثیر بالای بارندگی در مناطق گذری رودخانه جاماش به ویژه مناطق تخت و قعله قاضی، همچنین مناطق چاه اسماعیل، چاه شیرین، تیرور و گوربند و احتمال وقوع سیلاب سنگین، مردم مستقر در این مناطق احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

او افزود: در شهر پارسیان هم به علت واقع شدن در حوزه رودخانه، احتمال سیلاب شدید و آبگرفتگی معابر از دیگر مناطق بیشتر است و تمهیدات لازم باید در این شهر صورت بگیرد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: آب و هوا ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.